Akustisk transparent lerret og bildekvalitet - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 96
    Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ultra Hd lerret og PT AE3000 fungerer!

Ultra HD og PT AE3000 ser ut til å fungere! se link Helges hjemmeside

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Ultra HD og PT AE3000 ser ut til å fungere! se link Helges hjemmeside
    Thanks for that.

Are your thoughts still positive on this canvas? I'm seriously considering ordering it this week and an AE4000 (or JVC 550 if my budget will stretch that far ).

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AdrianMills
    Thanks for that.

Are your thoughts still positive on this canvas? I'm seriously considering ordering it this week and an AE4000 (or JVC 550 if my budget will stretch that far ).

Heisan! Ja jeg er fortsatt positiv til lerretet, hvis du ser på hjemmesiden har jeg lagd en oppdatering av lerret linken.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det spørs nok om du har vært litt uheldig med duken din nederst, pseudomono. DIY-duken jeg har liggende har ingen slike bobler. Husk også at V2 av duken (som en får gratis) har en noe annen oppbygning og dermed trolig ikke vil ha samme type problemer med limingen. I tillegg har jo V2 en lysere grånyansen, noe jeg også tror er en fordel... Uansett funker vel absolutt V1 av disse ultraHD-dukene greit frem til ny utgave foreligger, gitt at du får rettet ut de bulkene nederst selvsagt!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...det spørs nok om du har vært litt uheldig med duken din nederst, pseudomono. DIY-duken jeg har liggende har ingen slike bobler. Husk også at V2 av duken (som en får gratis) har en noe annen oppbygning og dermed trolig ikke vil ha samme type problemer med limingen. I tillegg har jo V2 en lysere grånyansen, noe jeg også tror er en fordel... Uansett funker vel absolutt V1 av disse ultraHD-dukene greit frem til ny utgave foreligger, gitt at du får rettet ut de bulkene nederst selvsagt!

Mener du at jeg har fått feil duk?
    Her hadde jeg betalt for både vanelig lerret og HD lerret i en pakke (8-9000kr husker ikke helt)) i fra avshop,
    og ventet i 1,5 år på å få dette (ble annbefalt og vente litt lengre for å få siste Ultra HD da denne skulle være best på LCD prosjektorer) og så viser det seg at jeg kansje har fått feil duk...............

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger det an med levering av V2 duken?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg sier ikke at du har fått "feil" duk pseudomono, men en duk med "feil" på... Ta kontakt med din forhandler rundt dette, det samme gjelder leveransetider osv...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis V2 duken er siste verson som akkurat er blitt sluppet ut burde jo det være duken som jeg har fått! ,ble veldig i tvil om hva jeg har betalt og ventet på. Må vel ta kontakt med avforum.......

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spente opp den samme duken som din for to uker siden. Var litt bølger når jeg rullet det ut, men den var 100% slett når jeg hadde strammet det til. Mitt er 125" 2:35:1, og jeg sitter litt under 4 meter fra. Har ikke noe problem med strukturen i duken, og er også veldig godt fornøyd med lyden. Nå har ikke jeg LCD projektor da, og bruker jo også Anamorfisk linse.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Spente opp den samme duken som din for to uker siden. Var litt bølger når jeg rullet det ut, men den var 100% slett når jeg hadde strammet det til. Mitt er 125" 2:35:1, og jeg sitter litt under 4 meter fra. Har ikke noe problem med strukturen i duken, og er også veldig godt fornøyd med lyden. Nå har ikke jeg LCD projektor da, og bruker jo også Anamorfisk linse.
    Så duken din like ........som min når du rullet den ut? Hvis du går in på hjemmesiden min på lerret linken, kan du se om lerretet er helt likt strukturmessig?, da jeg ikke vet om jeg har V1 eller V2. pft.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den hadde ikke så mye bølger. Hadde bare noen små bølger på midten som var enkle og strekke ut, Jeg klippet duken slik at jeg kunne ha den dobbel der jeg stiftet den, da kunne jeg stramme den ganske mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har V2 duken komt nå? Fikk beskjed om at den var forventet inn i slutten av Februar da jeg kjøpte min... Min duk var rett og slett for liten for ramma, og jeg får dermed ikke strukket den skikkelig alle steder. Får kraftig moire der duken ikke ligger rett, men antar at det vil ordne seg med V2 duken som strekker seg bedre.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Den hadde ikke så mye bølger. Hadde bare noen små bølger på midten som var enkle og strekke ut, Jeg klippet duken slik at jeg kunne ha den dobbel der jeg stiftet den, da kunne jeg stramme den ganske mye.

Vet du om det er V1 eller V2 duk du har?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    V2 kommer jo ikke før mot slutten av februar, så det er V1 det her omtales... V2 er bygget opp av to lag "ultraHD", i stedet for ett lag "HD" og ett "ultraHD" som V1. Problemet på V1 knytter seg både til utfordringer i liming av to såpass ulike lerretsdyper samt liten grad av fleksibilitet i duken og dermed skal det svært lite avvik til før duken rett og slett ikke passer rammen. Nå har imidlertid V1 også visse fordeler; den noe grovere "HD"-duken gir faktisk mindre moire ved bruk av LCD-projektorer, og ettersom "ultraHD"-laget fungerer som et gain-forsterkende ekstra lag er også bildekvalitet svært god.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken side er UltraHD da? Den grå eller den hvite?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Den hvite er "HD"-siden...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, var det jeg trodde. Litt synd, for jeg har tildels mye moire nå. Regner med det retter seg når duken blir rett i ramma. Nå er det mest moire der strukturen er vannrett pga ulikt strekk i duken.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der noen som har erfaring med Euroscreen Acoustic og LCD?

Siden jeg ikke kan bruke rammelerret vurderer jeg Euroscreen One Acoustic 210 eller 230cm. Har også planer om kjøp av PT-AE4000 som har god frame interpolation. Jeg er så følsom for hakking at 24fps uten interpolering ødelegger hele filmopplevelsen for meg.

Når jeg nå leser her om moire, og ikke minst, redusert lysutbytte, så kanskje jeg må revurdere hele greia. Kanskje vente til der kommer en DLP, SXRD eller D-ILA projektor med skikkelig frame interpolation.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    AE4000 vil sjelden gi moire grunnet det noe defokuserende systemet de bruker... Når det gjelder Euroscreens akustiske løsninger er dette standard hullet duk (mikroperforert), noe som ikke er like godt mht akustikk, gain eller generell bildekvalitet (en ser hullene relativt godt). Tror ikke jeg hadde anbefalt en slik duk i dagens marked, selv om alternativet pr. dato kun er rammespent (hadde da heller avventet litt om jeg var deg, ev. benyttet et rimeligere lerret til ev. bedre akustiske lerretsløsninger dukker opp).

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE4000 vil sjelden gi moire grunnet det noe defokuserende systemet de bruker... Når det gjelder Euroscreens akustiske løsninger er dette standard hullet duk (mikroperforert), noe som ikke er like godt mht akustikk, gain eller generell bildekvalitet (en ser hullene relativt godt). Tror ikke jeg hadde anbefalt en slik duk i dagens marked, selv om alternativet pr. dato kun er rammespent (hadde da heller avventet litt om jeg var deg, ev. benyttet et rimeligere lerret til ev. bedre akustiske lerretsløsninger dukker opp).
    Takker for svar, Lygren.

Tror jeg beholder mitt Greyline One lerret inntil videre. Til tross for at halvparten av frontene har havnet bak lerret etter ommøblering så syns jeg lyden er forbausende bra, de står også en halv meter bak lerret, det betyr nok også litt. Uansett så har bildekvalitet desidert høyest prioritet hos meg.

Etter å ha lest ”kilometervis” av reviews og forumtråder har jeg nå bestilt en TW5500, den har jo også god frame interpolation og den er vel også brukbar til og se på sport i en ikke helt mørklagt stue.

Jeg ble imponert av en TW2000 på en projektormesse i Sverige for 2 år siden, så en TW5500, kalibrert av Gorm, blir nok god knall :-D

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •