High Gain lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer soelvberg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High Gain lerret

Hei.
    Blir det litt overkill å kjøpe følgende lerret?

"Glass Beads. 2,5 High Gain"

Blir det for mye refleksjon, og litt for dårlig innsynsvinkel?

Burde eg heller gå for et vanlig med 1.1 gain?

Skal brukes til hjemmekino, og projectoren har 850 ANSI lumen. Rommet har også gode muligheter for regulering av lys, men ønsker å ha lyset på ved TV- titting.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

High Gain lerret

hei,
    Lurte på om du har blitt noe klokere vedr. dette tema. jeg har et Sony gulv lerret som jeg kjøpte for 4-.5 år siden. har siden prøvd en apr tak lerret men de virker matte og fagene er blasse. har prøvd å finne ut hvilket gain Sony lerretet har men det er ikke noe info om dette på Sony weben. Har forøvrig projektor med 1200 Ansi lumen

Antar deror et Sony lerretet har høyere Gain siden de tak monterte jeg har prøvd alle er hatt lite Gain.

Har prøvd å vise bilder samtidig med halve bildet på Sony lerretet og halve på det tak monterte. jeg kommer aldri til å bli tilfreds med noe dårligere enn Sony lerretet.

Altså har du kjøpt lerret med gain 2,5 vil jeg svært gjerne vite om du er fornøyd

mvh

Newcomer soelvberg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke fått lerretet enda pga. lang leveringstid, men eg endte opp med et vanlig med 1.1 gain fordi det virket som om dette var mest brukt.

Har forstått det sån at betraktningsvinkelen fra sidene og oppe/nede blir dårligere med høyere gain.
    Så dersom du har sitteplassen med skarp vinkel fra sidene må du eventuelt skjekke specs om dette på det aktuelle lerretet.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har selv brukt et glass-beaded lerret noen år på min Sony CRT-prosjektor. Fordelen med dette er at det gir høy refleksjon (gain) med lyssvake kilder. Ulempen er at innsynsvinkelen blir relativt smal. Du kan sammeligne det med en refleks, der du får veldig mye lys når observasjonspunktet er i tilnærmet samme innfallsvinkel som lyskilden. Sitter du på siden av eller under nedre kant av lerretet avtar refleksjonen vesentlig i forhold til matthvit eller grå duk med lavere gain. Fra en lyssterk DLP eller LCD prosjektor (800 ansi-lumen eller mer) i et delvis opplyst rom blir resultatet best med en grå duk med gain 0,8. Årsaken til dette er at en hvit duk vil reflektere mer av bakgrunnslyset i rommet, og dermed gi et dårligere svartnivå i bildet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •