Malte huntonittplater som lerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Malte huntonittplater som lerret?

Noen som har testet eller har sett om malte huntonittplater (eller liknende) kan være et alternativ til et billig lerret? Antar at det kan bli litt blankt men det går vel an å matte det med rette typen maling? Det vil selvfølgelig ikke bli like bra som skikkelig lerret men.. Har lyst å kjøpe et grått Draper men de kommer jo ikke på en god stund.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du finner en stor nok huntonitt plate kan nok dette bli et "ok" lerret.. Men har ikke testet dette... Noen andre..?

Venter også på grått Draper lerret..:!

AK

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kjørte en stund med malte sponplater som lerret. Det fungerte helt utmerket helt til skjøtene på platene begynte å vise seg. Får du sparklet eventuelle skjøter,så fungerer det veldig bra. Brukte Strax veggmatt utførelse 07. Jeg har en CRT projektor,vil vel funke på DLP/LCD også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Benytter selv hjemmelaget. Laget først rammen med 2x4" og benyttet gipsplater som lerret. Da mine mål ble 240x136cm (16:9), måtte jeg skjøte platene. Festet godt skjøten med å benytte gipsskruer på hver 10cm, og sparklet og pusset godt. Malte deretter 8 tynne strøk med Lady silkematt maling. Regner med at dette gir gain 1.0 eller noe sånt. Fungerer meget bra, men vil allikevel behandle overflaten med maling som er mer tiltenkt formålet..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset, skulle ønske at jeg hadde plass og råd til å ta'n like langt ut som deg.. :shock: Hjelpe meg for en råtasskino..
    :roll: "Kjære julenissen..."
    I påvente av at projektoren min skal komme har jeg fått låne en Davis 450 Lightbeam på jobben og bildet var overraskende bra (har aldri hatt projektor før). Den er gudhjelpe meg 5 år gammel. Har nå slengt et hvitt laken opp på veggen, det får fungere som lerret inntil videre... Skal bli interessant å se forskjellen på bildet når jeg får orntli' lerret og HT1000'en min..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker for tiden en huntonittplate malt med Strax Takmatt 02. Plata er originalt en gammel takplate på ca 3x1.5m, men jeg bruker en bit på ca 220x124cm. Bruker det med CRT-projektor, og synes bildet blir bra. Senere skal jeg fjerne plata og spenne opp en duk. Ramma er buet i både horisontal og vertikalretning, og lerretet blir dermed buet (Torus etterligning). Fasongen holdes ved hjelp av en liten vifte som lager et svakt undertrykk i kassa.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg laget en ramme av tre på 3000x1690mm og spente et laken over den. Malte så med Strax Takmatt 02 og fikk et bra resultat. Viktig å gjøre endene av ramma robust. Jernbeslag på baksiden gjør susen.

Gunnar : Løsning med lukket kasse og undertrykk høres genialt ut. Har du noen formening om hvilken duk du skal bruke for å opprettholde samme kurve og samtidig få bra overflate for projeksjon over lengre tid?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere er bra farge til sanyo plv-z1 projektor hvit eller grå?

Tidligere Admin mag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rusty, post gjerne dette spørsmålet i en egen thread. Da er det lettere for andre å finne fram senere hvis de skulle lure på det samme.

Lignende tråder

1. Svar: 150
    Siste melding: 08-11-2007, 16:24
  2. Lerret fungerer jo som "speil" !
    By tor rasmussen in forum Lerret
    Svar: 5
    Siste melding: 01-30-2004, 11:01
  3. NEC HT-1000 nå tilgjengelig i Norge!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:21
  4. Sanyo PLV-Z1 (LP-Z1)