Hjelp meg med å velge korrekt lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp meg med å velge korrekt lerret

Hei! Jeg har en leilighet, som har et kobinert kjøkken og stue på 33 kvadratmeter. Her er et bilde av stua:

Viser bilde - sportsfiske.nu

Jeg har hvite vegger som dere ser og vindu inn mot stua. Tven og bildene på veggen skal flyttes, da jeg tenkte å ha lerrete her. Jeg lurer på hva slags lerret jeg bør velge. Noen billige jeg kan bruke eller må jeg ha dyrere pga disse forholdene? Grått som er best til hvitt?

Projektor forøvrig en Pj-TX200 fra Hitachi.

Håper noen kan hjelpe en noobops:

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får rullegardin eller parsiener på vinduene + noen ganske lystette gardiner. Så kan du bruke Hifi Klubben sitt grandview lerret. Hadde det selv i rom med eggehvite vegger og 2 store vindu. Fikk veldig bra bilde

Har nå ett grått AView lerret som eg kjøpte her på torget for 800 kr. Grått med 0.9 gain hørtes jo ut som helt "okay" saker, men det viser seg att det var sinsykt dårlig
    Ser det grå lærrete og de prikkene/malingen som er brukt på lerrete igjennom lyse farger....

Så trenger hjelp selv med å velge bra lerret til det nye lille kinorommet på 11 kvm og lærret avstand på 3 meter. Kan maks ha 170 cm brett lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Så du mener det kan gå med hvitt lerret i stua?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgullet
    Takk for svar! Så du mener det kan gå med hvitt lerret i stua?
    Ja det skal fungere ypperlig. Funket ivertfall bra hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den tråden for pj-tx200 sier Gorm at det er grått lerret man bør bruke til denne prosjektoren. Og med tanke på at mitt rom er så lyst så blir jeg så vanvittig usikker!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Et "grått" lerret er jo ikke samme vare når du snakker ulike produsenter. AView benytter alt for mye glassfiber i sine duker for å holde kostnadene nede, og følgelig blir strukturgraden for høy. Andre produsenter som Adeo og DreamScreen benytter mindre glassfiber, hvilket gir en mer strukturfri overflate.

Det finnes utallige tråder om dette emnet her inne for øvrig, og min mening er for øvrig fremdeles at grått er det de ALLER fleste bør benytte, skal en vurdere hvitt bør virkelig lyskontrollen være på referansenivå, og da snakker vi en skikkelig batcave... Selv da ville ikke jeg valgt hvitt, for å si det slik!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Et "grått" lerret er jo ikke samme vare når du snakker ulike produsenter. AView benytter alt for mye glassfiber i sine duker for å holde kostnadene nede, og følgelig blir strukturgraden for høy. Andre produsenter som Adeo og DreamScreen benytter mindre glassfiber, hvilket gir en mer strukturfri overflate.

Det finnes utallige tråder om dette emnet her inne for øvrig, og min mening er for øvrig fremdeles at grått er det de ALLER fleste bør benytte, skal en vurdere hvitt bør virkelig lyskontrollen være på referansenivå, og da snakker vi en skikkelig batcave... Selv da ville ikke jeg valgt hvitt, for å si det slik!

Tenkte meg selv att det AView lerrete ikke var noe bra. Sinsykt iriterende å se de små flekkene.
    Hva bra lerret fra AVshop vil du ambefale som er motorisert 170cm brett i litt lyst rom ?
    Maks 5000,- helst under 4000,-

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter å vurderer disse to:

Denne: AVshop.no / INVIDEO Cyber manuelt lerret 170x96 16:9

Denne: AVshop.no / INVIDEO Rammelerret 160x90 Grey 16:9

Er det noen stor kvalitetsmessig forskjell? eller går det mest på design og at et rammelerret tar seg bedre ut i en stue en nedtrekk?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet for rammelerret er nok det å ambefale av de 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser på lerreter på nett, og kom over:

GB = Glass Beaded
    This has a typical GAIN 2.4
    Spherical glass beads embedded in surface provide brighter on-axis viewing than matt white, within a narrower viewing cone. All glass beaded surfaces have some loss of clarity and perform best with smaller projectors.

GB screens will slightly alter the purity of the colours displayed... and will have 'sweet spots' where the picture is at its premium... the picture at other viewing angles can appear slightly darker (yet still lighter than a MW screen)

HOWEVER, The increased perceived brightness of the image is almost always worth the payoff. If you have natural light in your viewing room or if you have a lower brightness projector like LCD, then go for a GB screen.

Og:

MW = Matt White
    This has a typical GAIN of 0.9-1.0
    Matt white vinyl reflective surface diffuses projected light in all directions, so image can be seen from any angle. MW provides accurate colour rendition as well as superior clarity. Recommended for use with all high light output projection devices. Requires control of ambient light in the audience area.

Best for:
    Purists as you will get a perfect rendition of colours. If you have a DARK viewing room or a bright projector then this is for you!

Betyr det til mitt lyse rom, og til min projector tx200 så bør jeg gå for det med GB istedenfor MW?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •