X1 + 70" Lady silkematt 2500->??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

X1 + 70" Lady silkematt 2500->??

Har tenkt å male plate til lerret, men er usikker på hvilken gråtone jeg skal velge. Bruker nå IKEA "greyline" og synes den er litt lys, eller kunne gjerne tenke meg bedre sortnivå. Ettersom jeg har såpass lite bilde, kan jeg kanskje gå mørkere enn 2500?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at du vil male...
    Jeg har i det siste hatt en malt sponplate som lerret i påvente av at greyline lerretet skulle dukke opp. Nå er det kommet og montert og det er egentlig utrolig hvor mye bedre bildet ble. Jeg hadde malt med en grå utgave av lady silkematt. Litt lysere enn det greyline lerret er. Allikevel ble det betydelig mer trøkk i bildet med lerretet samtidig som også sortnivået ble bedre. Fargene ble også betydelig fyldigere.
    Jeg kjører en Nec HT-1000 som prosjektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snekret sammen lerettet, grunnet med heftgrund, og malt 2 strøk med lady silkematt 3000. Det ble ikke for mørkt, men jeg fant ut at det var silkematt 14 og det er ikke så matt. Jeg kan i lyse partier i filmer se at det "skinner" i bildet når jeg ser mot prosjektoren (via lerettet). I lyse partier er det også iblant synlige strøk fra malingen..

Jeg tenkte derfor å male over med et strøk til mattere maling, men vet ikke hvilken matthet\glans, 05 er det bra? og spørre på malingsbutikken om kanskje en alternativ rulle (brukte en silikon\svamp rulle eller noe de første gangene..)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •