Skeivt lerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skeivt lerret?

Hei,
    i det siste har jeg lagt merke til at lerretet mitt er skeivt. Det har helt sikkert vært slik lenge - men det var lettere å se når racket under kom. I dag fikk jeg målt litt grovt med en DVD film(indeed - eksamen - no time ) og ble overasket da forskjellen fra disse to sidene var enorme.

Det var snakk om ca. 3-5 CM forskjell. Det er da snakk om et Dreamscreen Dynagrei V2 200 CM moterisert lerret.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt hva slags skjevhet du egentlig beskriver her B-jh, er det forskjell i størrelsen på venstre til høyre i bildet, avvik i paralellitet mellom lerret kasetten og maskert lerret areal eller lignende?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..
    Litt vanskelig å forklare - men skal prøve.

Tenk deg at lerretet er dratt helt ned - slik den står paralelt med IKEA bordet under. Da er det større avstand fra høyre side opp til lerretet, enn det er på den venstre siden.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at det noe av det samme avviket i paralellitet mellom lerret kasetten og den nederste nedtrekte delene du måler på mellom Ikea møbelet og lerretet også?

Både motoriserte og nedtrekks lerret er følsomt for skjev montering av lerret kasetten, da det strekk og sentrerings messig vil kunne påvirke opprullingen av lerretet på rullen.

Bruk gjerne et water og få lerret kasetten helt vannrett (og kanskje sjekke Ikea møbbelet/gulvet den står på osv), og spol duken helt ut og inn noen ganger og se om ikke det hjelper.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med ask4me2 her ja. Og husk å skru på umbracoen som styrer endestopp, slik at du ikke bare får lerretet helt til endestoppen slår inn, men sånn at hele lerretet er ute.

Laserwater koster noen hundrelapper på clas/coop bygg/etc og kan gjøre jobben en smule enklere.

DrE

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da var det delvis fikset. Justerte "skeivheten" ned fra 5cm til ca. en halv cm.

Problemet nå er at jeg har skrudd på feil skrue for å justere hvor langt duken skal inn i kassetten. Har noen peiling om jeg skal skru mot - eller + siden, for at den skal gå lenger UT av kasstten? Nå går den inn til motoren durer..

Ubrukelig manual følgte med lerretet.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •