Buet lerret bedre en flatt?? - DreamScreen V3 ProCurve - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 118
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så AVshops buede lerret på veggen på Elektroworld, og det er som Lygren sier, overraskende kult å se på i forhold til et vanlig.
    Helt klart noe som kommer i min kino!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder på med montering av V3 113" pro curve. Ikke noe stress å montere i det hele tatt. Følger med bra bruksanvisning. Til og med tang, stiftemaskin, skrutrekker og målebånd følger med 8)
    Angående innsyn fra siden så kan jo dette lett maskeres med scenemolton.

Når det gjelder V4 kontra V3 lerretene så er den store forskjellen kurvingen. Mye større kurving på V4 lerretene (såpass stor at jeg nok ikke ville kjøpt dette uten å ha linse). Når det gjelder V3 lerretet føler jeg ikke at det blir et så stort problem.
    Den andre forskjellen er at V4 kommer i aluminiumsramme (V3-treramme) samt at lerretsduken på V4 har en litt annen og bedre monteringsordning (skyves på med noen festebraketter?). V3 må stiftes på ramma...ikke noe stress dette heller egentlig...

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jeg holder på med montering av V3 113" pro curve. Ikke noe stress å montere i det hele tatt. Følger med bra bruksanvisning. Til og med tang, stiftemaskin, skrutrekker og målebånd følger med 8)
    Angående innsyn fra siden så kan jo dette lett maskeres med scenemolton.

Når det gjelder V4 kontra V3 lerretene så er den store forskjellen kurvingen. Mye større kurving på V4 lerretene (såpass stor at jeg nok ikke ville kjøpt dette uten å ha linse). Når det gjelder V3 lerretet føler jeg ikke at det blir et så stort problem.
    Den andre forskjellen er at V4 kommer i aluminiumsramme (V3-treramme) samt at lerretsduken på V4 har en litt annen og bedre monteringsordning (skyves på med noen festebraketter?). V3 må stiftes på ramma...ikke noe stress dette heller egentlig...
    Interessant lesing. Har noen sett V4 versjonen?..det genuiene må da være at de leveres både med grå og hvit lerretsduk i samme pakke.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde først et kurvet lerret på ca 220cm jeg lagde selv. Ble litt dårlig finish så jeg byttet det til dagens vanlige 106" V2 lerret. -Neste lerret er helt klart kurvet :-D

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag fått tak i siste manglede deler til mitt Buede DreamScreen Lerret.....monteres i kveld. Gleder meg til å se effekten av dette!! :-)

Har ikke lagt ut mitt Adeo rammelerret for salg enda...for å si det sånn :-) ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette er jo dårlig nytt for oss som ikke hadde planer om å blåse 15000,- på en anamorf linse...:cry:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kurvingen er 4,5% på V4 mot 3,5% på V3, helt problemfritt på 2.35:1, har testet lerretet og kunne ikke se NOE reduksjon i fokus (uten anamorfisk linse). 16:9-lerretene i V4-serien har 3,5% kurving igjen, altså noe lavere på 16:9 enn 2.35:1 da 16:9 er noe mer følsomt for kurvingen enn 2.35:1.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sett litt på V3 lerretet mitt i kveld og må si det virker veldig positivt. Såvidt jeg kan se er det ikke noe problem med fokus på kantene.

Det er heller ikke et "absolutt" i forhold til å kjøpe et V4 uten å ha linse som nevnt tidligere. Det kan være at det går helt fint å zoome riktig inn og evt bruke litt overscan for ikke å oppleve geometrisk problematikk her. Det lerretet jeg har sett er 100" og det er mulig dette virket veldig buet i forhold til hva et 129" ville gjort?
    Lygren har mer førstehåndskunnskap enn meg på dette og jeg går utfra at dette er testet ut.
    Uansett bør jo hver og en se med egne øyne.
    Tror V4 lerretet er oppmontert oppe på AVshop hvis jeg ikke husker feil??

Er iallefall superfornøyd selv

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Kurvingen er 4,5% på V4 mot 3,5% på V3, helt problemfritt på 2.35:1, har testet lerretet og kunne ikke se NOE reduksjon i fokus (uten anamorfisk linse). 16:9-lerretene i V4-serien har 3,5% kurving igjen, altså noe lavere på 16:9 enn 2.35:1 da 16:9 er noe mer følsomt for kurvingen enn 2.35:1.
    Beklaget evt dumt spørsmål (har feber), men hvordan blir det med et maskert 4.5% V4-lerret (maskert sideveis fra 1:2.37 -> 16:9)? Blir det "for mye" kurvet?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kurvingen er jo konstant, men jeg tror neppe du vil oppleve dette som noe issue i det hele tatt...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, driver selv med montering av V3 Kurvet 16:9 Lerret nå "as we speak" (har en liten pause :-) Har borret i murvegg, støvsuget og vasket). Må si jeg er veeeldig spent på dette. Går fra 106" flatt lerret til 100" kurvet, Dreamscreen. Gir meg noe mer plass til tubene og frontene :-)

Veldig enkelt å montere, skinner er nå skrudd opp i avstand i henhold til monteringsanvisning, bracketter er montert på ramme, alt står klart.....nei får løpe ned i kjelleren å gjøre meg ferdig. Håper på WOW-effekt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du Globe? Ble du sittende å se på film

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg si...annet enn..ANBEFALES....det ble WOW-effekt. Kan ikke, med mine øyne, se noe til den optiske feilen dette med kurvet lerret er påstått å gi! Ser at den sorte filtkledte ramma sluker noe av bildet, det er snakk om millimeter på hver ytterside, og kan knapt sees med det blåtte øye, med fullt opplyst rom, og med "Blåskjerm" fra PJ.

Det gir en litt morro romfølelse i filmaterialet med denne svakt buede effekten. Man får også et løft ved at lerretet står litt "ut av veggen". Nydelig! Mitt GrayScale Adeo Rammelerret 106" legges nå ut for salg. Mitt kinorom presenterer etter dette film kun på ProCruve V3

Nå fikk jeg MANGE forbedringer på en gang. Noe av det første jeg var ute etter var å få et lerret som har 45 grader vinkling inn mot duk. Holdt på å bli gærn av refleksjonene som den grå metallramma (90 grader) på Adeo lerret gav. Når man først har hengt seg opp i dette, ja så sitter irritasjonen :-). Neste forbedring var filttrekket. Når lyset senkes henger bildet "i løse lufta", ingen synlige tegn til ramma, og i tilegg da, effekten av kurvinga.

Gleder meg til HELG i morgen...det blir filmhelg!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...herlig

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir det med kurvet lerret og lens shift?
    Ser for meg at lensshift sideveis blir helt på trynet... men opp og ned?
    Jeg har lav takhøyde og å montere pj med linse i senter på bildet vil bare lyse opp bakhodet mitt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem med lens-shift opp og ned. For mye horisontal lensshift er vel uansett greit å unngå så lenge ikke opphengsområdet ditt er helt låst da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et merkbart problem at du får refleksjoner fra en del av duken som treffer en annen del? I teorien vil dette vaske ut mørke detaljer. Dette var ihvertfall et issue for noen år siden da jeg bygde "Torus" lerret for CRT-projektor. Dette var buet både horisontalt og vertikalt, og hadde duk med høyt gain for å unngå nevnte problem.

Gunnar

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Allright.

Vurderer sterkt ett 2.35:1 buet lerret til min TW-2000, men hva med underteksten på filmene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Archdevil
    Vurderer sterkt ett 2.35:1 buet lerret til min TW-2000, men hva med underteksten på filmene ?
    Varierer med filmen. Noen har hele teksten i bildet, andre bare halvparten, og da faller jo nederste linja utenfor.
    Jeg tipper dette kan løses med å lage en slags blankere plate man kan henge på ramma ved behov, som da vil kunne vise teksten.
    Blir kanskje seende litt snodig ut, men denne hobbyen er jo full av kompromisser som livet ellers.
    Finnes også DVD (og snart BD) spillere som kan flytte teksten inn i bildet,men tviler på om dette er løsningen for feinschmeckere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere med kurvet Lerret

Hvordan blir det på fotball og spill ?

Etter mye krangling med konemor så får jeg ikke plass til mere enn 77" lerret blir det forlite til å ha kurvet lerret ?

Mvh
    Stig

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •