X-screen noen erfaringer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg ser Samco bruker en prosjektor med hele 1300 ANSI, og de jeg finner av Projection Design er oppe på 1000 ANSI.

Ble anbefalt å bruke for eksempelt Infocus IN83 av importør for xscreen. Den har hele 1600 ANSI lysstyrke.

Spørs om ikke prosjektorer som JVC HD-100 med sin stakkarslige lysstyrke på 600 ANSI kommer til kort på denne type lerret som skal fungere optimalt i rom som ikke er 100% lyskontrollert.
    Det er vel også for x-screen en sammenheng mellom projektorens lysstyrke og lerret størrelse.

Det å sette opp en HD100, med tanke på dens egenskaper i et fullt opplyst rom høres vel heller ikke ut som en fornuftig vei å gå når det gjelder tilgjengelig sortnivå og kontrast disse kan fremføre. Så at x-xcreen og enkelte lyssterke DLP modeller passer fint sammen, er vel ganske forstålig synes jeg.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80" X-screen og en Infocus IN 83.

Kan sikkert komme på et stykke under 50 000kr med litt rabatt.

Til sammenligning koster en 60" fra LG over 50 000kr. 70" nærmere 300 000kr. Mao, kan dette duge som en TV-løsning med litt hjelp fra persienner etc så virker det som en ganske prisgunstig løsning. IN 83 skal ha ganske heftig bildekvalitet også....

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    80" X-screen og en Infocus IN 83.

Kan sikkert komme på et stykke under 50 000kr med litt rabatt.

Til sammenligning koster en 60" fra LG over 50 000kr. 70" nærmere 300 000kr. Mao, kan dette duge som en TV-løsning med litt hjelp fra persienner etc så virker det som en ganske prisgunstig løsning. IN 83 skal ha ganske heftig bildekvalitet også....
    Helt klart et fint regenstykke dette HåkonN, med X-screen sine størrelser sammenlignet med dagens TV skjermer i de samme størrelsene. En faktor som kan trekke litt ned er div lampebytter for den flittige brukte projektoren i forhold til en LCD eller plasma skjerm, men det blir vel bare småpenger å regne med dagens flatskjerm priser i 60-70" størrelser.

Det at man med en X-screen kan bytte ut projektoren etter hvert som disse blir billigere og bedre også, er kanskje også noe å ta med i regnestykket skal man kjøre dette over flere år. Det er vel sånn set Ingen begrensning av oppløsning oppad på en X-screen da det vel er projektoren som vil være den største begrensingen her, det måtte kanskje være X-screendukens struktur da....

Finnes det foresten billigere X-screen lerret uten den innebygde elektronikken? Ser for meg at denne X-screen elektronikken ikke alltid blir like lett å benytte seg av med bruk av projektor og en hjemmekino reciver, eller etter som utviklingen av elektronikk går videre blir vel heller ikke den like aktuell å bruke heller.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow xscreen

planen var og bruke en optoma hd70 med xscreen men da jeg logga på hær
    ble den fort solgt hehe

arti å ha noe ikke alle andre har :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var å kikket på Xscreen 70" i går.

La ikke merke til noe unormale farger i det hele tatt. Hadde forventet enda litt mer punch i bildet ut i fra det reviews har meldt om (rommet var relativt mørkt), men for del - det var bra. Litt usikker på om det var noe potensiell erstatning for en god plasma med tanke på hvor mørkt rommet egentlig måtte være for å få akseptabel kontrast. Helt klart noen kompromisser her. Tror det var en IN76 som stod tilkoblet, og er oppgitt med 1000 ANSI lysstyrke.

Fikk også se Infocus IN82 (1500 ANSI lysstyrke) på et hvitt 100" lerret (ikke xscreen), med hvite tak/vegger (dog ingen vinduer/lys). Det var ganske imponerende. Manglet naturligvis en del på sortnivå ift det jeg har sett av enkelte andre modeller (i helt sortmaskerte rom!), men den tok det igjen på imponerende lysstyrke, skarphet og fargenøytralitet. IN83 har enda høyere kontrast og lysstyrke (1600 ANSI), og med et grått lerret (og kanskje gått ned til 80-90") så tror jeg dette kunne blitt en meget levbar løsning i et rom som ikke er laget som en flaggermushule.

Dama var heller ikke så ekstremt imponert av IN76 m/Xscreen 70" i det rommet (på en annen side - hun er vant til Pioneer 50" KURO), men da spørs det hvordan Xscreen hadde vært med nye IN83. :-|

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •