Rommet er Skagen grå ,med mørkt teppe, PJ Epson W980

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rommet er Skagen grå ,med mørkt teppe, PJ Epson W980

Da er mitt spm :

Hvilket lerret bør eg kjøpe? Skal eg kjøpe 16:9 eller 2.35:1?
    Det blir helst brukt til film,men også litt PS3 f.eks

Pga grunn av fargen på rommet ikke er helt mørk så bør eg vell tenke litt på gain på lerretet? Rommet er skjermet for alt lys utenfor.

Håper dere kan hjelpe meg for eg har null erfaring på dette området

AvDuden
    Guest
    16:9 dersom du ikke vil plundre med anamorphiske linser etc etc. Grått lerret dersom ikke helt mørkt. Men du har vel funnet ut av dette til nå

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AvDuden
    16:9 dersom du ikke vil plundre med anamorphiske linser etc etc. Grått lerret dersom ikke helt mørkt. Men du har vel funnet ut av dette til nå
    Det er vel ikke strengt nødvendig å bruke en anamorph linse om man bruker en 1080 projektor med god lysstyrke? Funker vel fint å zoome inn, etter det jeg har skjønt.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EivindLunde
    Det er vel ikke strengt nødvendig å bruke en anamorph linse om man bruker en 1080 projektor med god lysstyrke? Funker vel fint å zoome inn, etter det jeg har skjønt.

Gjør du det blir veggen rundt lerrete opplyst, og du får lys refleksjoner av strølyset på veggen.. Ser ikke så pent ut?

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Gjør du det blir veggen rundt lerrete opplyst, og du får lys refleksjoner av strølyset på veggen.. Ser ikke så pent ut?

A.
    Det kan man jo bøte på med en velourtrukket ramme, og noe tilsvarende, eller svart farge, på veggen bak. Det er klart dette blir tøffere å gjennomføre om man skal ha kino i stua, og har en fritids-koordinator som har vetorett på innemiljø, men alt kan løses.

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forsatt ikke handlet lerret Kinoen er ikke klar enda, men nå er det alt det elektriske og trekkerør til ht og signalkabler på plass, neste steg er og plate vegger og tak. Har veldig lyst på buet lerret, men er litt skeptisk Ser ut til at det blir en Benq W5000 på meg som PJ.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du bestemmer deg på projektorvalg, så får du ta turen bortom til meg og se Sony VW50 (Pearl) på 2,35:1 lerret, fikk dette i hus sist helg Mulig dette kan hjelpe litt med tanke på valg av projektor og lerret?

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...Hvordan er det med bildet på 2.35:1 lerret da? Eg antar du kjører orginal linse Skal komme opp en tur når eg er blitt frisk

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zoomer bare ut sånn at bildet fyller lerretet, det blir noe strølys over og under, men det går ann å fikse på med mørk vegg, alt. lage en blokkeringsplate foran linse som tar opp strølys, som diskutert i Benq W5000 tråden. Fikk et supert tilbud på denne projektoren på Sony Center, overligger på lageret, så den er helt ny og jeg fikk den for 14000. Tror den er verdt de 2000kr opp fra Benq'en

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •