Forskjell på ulike typer lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjell på ulike typer lerret

Hei!
    Jeg vuderer å gå til innkjøp av et motorisert lerret, og har i den sammenheng tre spørsmål.

1. For det første er jeg usikker på om jeg bør gå for tab-tension, eller bare vanlig motorisert. Er det stor sannsynlighet for at det blir bølger i et vanlig motorisert lerret på 230 cm?
    2. For det andre står valget mellom V2 og V3. Hva er de konkrete forskjellene her som forsvarer den relativt store prisforskjellen?
    3. Og tilslutt, kan man henge kassetten i taket, eller må den festes på vegg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tab tension skal jeg ikke si noe om, for det vet jeg ikke.

V2 kontra V3. Minimale forskjeller. V3 har litt tynnere fibre i duk. V3 har også trådløs styring av lerrettet. Prosjektor på = Lerret ned. Prosjektor av = Lerret opp.

Kassa har litt bedre design på V3. Verdt 2000 kroner? Ikke i min stue. I følge dreamscreen skal det være nesten umulig å se forskjell på bildekvaliteten. V2 har meget god duk.

Kan henges både i Tak og Vegg.

Så hvis du ikke er helt tekno freak, gå for V2, og bruk heller 2000 ekstra på lyd og prosjektor. V2 kommer jo med fjernkontroll uansett. Dessuten er det ikke sikkert du vil at lerretet skal gå opp og ned hver gang du skrur av og på Pj.

Har selv V2 dynagrey 106`, sammen med Epson Tw2000. Bildekvaliteten er meget høy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar. Dette gjorde meg mye klokere. Har du noen problemer med bølger på ditt lerret?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på dette med bølger jeg også, her er vel motorisert bedre enn nedtrek?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V3 leveres vel bare med hvitt lerret?

Vil anta at det er en fordel med motorisert lerret, da det ikke er noen som drar i lerretet for å få det ned. Jeg kommer til å kjøpe motorisert tab-tension. Koster litt mer, men jeg vet at bølger kommer til å irritere meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg skjønner så er det mindre sannsynlig at det blir bølger med et motorisert lerret (ikke tab-tension). Spørsmålet er om det likevel er en viss fare for at det blir bølger over tid. Jeg tenker da om 3-4 år. Hvis det er tilfellet, er det kanskje lurt å legge et par tusen ekstra på bordet for å få tab-tension? Noen som har formeninger om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Nå har jeg ikke hatt lerretet så veldig lenge. Men skal endel bølger til i lerretet før du klarer å legge merke til det når du ser film eller spiller. Jeg hadde også lyst på tab tension, men det blir jo en god del bredere.
    Kjellerstuen min er 3 meter bred. Tror ikke jeg hadde fått plass til tab tension i 106`. Har v2 motorisert nå, å da er det igjen ca 35 cm totalt på begge sidene.

Tab tension kommer heller ikke i dynagrey før til høsten. Så oss med "normale" rom, altså hvitt tak og lyse vegger bør jo ha grått. Skulle jeg vurdert tab tension hadde jeg heller gått for et rammelerret.....

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye bredere blir tab extension-lerretet enn den oppgitte størrelsen(92" feks)?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

92` er diagonalen. Ikke bredden.

I mitt tilfelle har jeg et 106`lerret. Diagonalt 269cm og bredden er 230cm. Men dette er lerretet. Totale bredden på kassetten vil være lerretets bredde pluss ca 60cm. Tab tension er bredden på lerretet pluss 60cm.

Jeg regner med at ditt 92`er 200 cm bredt. Da vil totale bredden på boksen være 260cm. Du har ikke vurdert rammelerret?

Har du hvitt tak og lyse vegger er vel ikke bright white noe tema egentlig. Må i så fall vente til høsten før du kjøper tab tension.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •