Lerret,projector eller kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret,projector eller kabel?

Hei!

Trenger litt eksperthjelp da eg er ganske amatør på dette området Har merket at eg får noen irriterrrende linjer horisontalt på lerretet/bildet ved enkelte scener i filmer.Dette er fra nederst på lerretet og 2/3 opp.Merker det spesielt på scener hvor kamera flytter seg og ved rulletekst er det konstant.

Lerretet eg bruker er eit "red leaf" manuellt nedtrekk som ble kjøpt på hificenteret i 2006.Tror det hadde ligget på lager ei stund.Når eg og kompisen min skulle montere,så klarte han å åpne på sia,så fjære gikk opp.Klarte å montere igjen,men ble nok ikkje 100 % igjen.Har egentlig vært misfornøyd med lerretet helle tiden.Føler eg ikkje får utnytta bildet maksimalt.Sendte ein mail til hificenteret og spurte om merket "red leaf" men fekk aldri respons tilbake.Har ikkje sett at dei selger dette lerretet på nettet eller i butikk seinare.Føler det er litt "ripp off"... :evil:

Projectoren eg bruker er projection design model one mkII. Real cable hdmi til dvi 10 meter fra hifiklubben.Pæra i projector er brukt 1400 timer.

Bruker ein sony bdp-300 blu-ray til spiller.Men brukte ein denon 1920 dvd før og det var striper i bildet der og.

Kan det være kabelen? Projectoren eller "bølger" i lerretet som er omtalt i tidligere diskusjoner.Har ikkje mulighet for annet enn nedtrekkbart eller motorisert?

Er det noen som har peiling på stripene eg får.Er horisontale striper (tynne) ca 6-7 stykk hotisontalt som gjør at bildet bølger litt.

Er det noen som har peiling på dette??? Har vurdert å bytte til dreamsceen dynagrey v2 lerret.Tror det eg har er hvitt.Og eg har ikkje 100% lyskontroll da eg har det i stuen med ein del vindu og kun mørke gardiner for å tette for lys utenfra

Vil ikkje invisterre i nytt lerret,eventuelt ny kabel før eg er ganske sikker på om det er nødvendig for å bli kvitt stripene.Eller om det er feil på projector.

Huff,dette blei reine norsk stilen.Hehe....

Håper noen kan svare/hjelpe meg med problemet :-D

Newcomer AV-Marius sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Her følger min konklusjon og råd for feilsøking. Håper det er til hjelp :-)

Siden du har hatt samme problem med 2 forskjellige bildekilder, så kan du se bort i fra at det er Blu-ray'en som ødelegger. Og lerretet er det ikke.
    Vi sitter da igjen med enten kabling eller projektor (om du ikke kjører hdmi gjennom recieveren eller en switch).
    Du må nå forsøke å eliminere en av disse feilkildene.

1. Sjekk først at du ikke sender 1080 oppløsning til projektoren. Dette er en 720 projektor og opererer best med den oppløsningen (PD har hatt noen problemer med nedskalering).

2. Koble til spilleren med en kort enkel hdmi kabel til projektoren. Er feilen der fortsatt, kan vi se bort i fra kabelfeil.

3. Koble til en pc på VGA inngangen og forsøk å spille av samme materiale via denne inngangen (eller noe wmvhd materiale). Er feilen der fotsatt så er det en generell projektorfeil som ikke er dedikert til en bestemt input. Du kan evt. forsøke med compositt eller komponent tilkobling for å sjekke om det er oppløsningsrelatert.

4. Om du nå har konkludert med at det er projektoren, så kan du først starte med en "factory reset". Deretter kan du forsøke med en flash oppdatering. Gå til ProjectionDesign sine sider og last ned nyeste oppdatering der.

Fortell gjerne om din framgang og løsning. Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •