Grandview Tab-Tension, mitt inntrykk !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grandview Tab-Tension, mitt inntrykk !

Jeg har nå hatt et 230cm Tab-Tension lerret en god stund, og fått tid til å gjøre meg opp meninger om de forskjellige kvalitetene på disse lerretene.

Utstyret som er brukt til dette reviewet er:

Sony HS10 projektor
    Philips 963SA dvd spiller
    Motorola DVI5000 kabel tuner
    JS Tech Scart RGB -> Component omformer.
    Grandview Tab-Tension 230cm 16:9 lerret 1.1gain Matt Hvit

Byggkvalitet, Tab-Tension system 9/10

Jeg husker ikke i farten vekten på dette "beistet", men det er frykteligt tungt. (over 30kg). Selve kassetten minner endel om den som var på mitt tidligere Da-lite HCMW 106", bare at denne er mye kraftigere og ikke flexer slik Da-lite kassetten gjorde. Stramme-mekanismen for duken er genialt effektiv, og strammer opp duken slik at den er 98% bølgefri. Går man med lupe kan man sikkert "finne" noen, men hvem gjør det? Jeg klarte iallefall aldri å se bølger under filtitting, ei heller ved å kikke på duken på normal måte. Vektstangen på mitt lerret var desverre ikke 100% bein, men dette fikset Lygren ved å sende meg en ny. (God Service)

Motor 8/10

Motorene som brukes er fra anerkjente Somfy. Disse er bla. brukt i motordrevne persienner mm. Justeringene på hvor langt opp/ned duken skal gå, justeres vha. 2 unbrakoskruer som sitter på motoren i enden på stokken. Jeg hadde kanskje ventet enda mindre lyd da den gikk opp/ned, men det betyr ikke så mye da det er ikke mye lyd som det er heller.

Fjernkontroll og styring 9/10

Fjernkontrollen levertes som ekstrautstyr, men måtte selvsagt kjøpes
    Det er en radio fjernkontroll og ikke IR, noe som gjør sitt til at den har meget god rekkevidde. Den har kun 3 knapper, opp, ned og stopp Det det blir trukket for her er at kontrollboksen som følger med fjernkontrollen er laget sånn at man kan kjøre lerretet opp, samtidig som man kjører ned. Dette er ikke helt bra da det nok kan skade motore dersom man er uheldig. Nå skal det også sies at når man har justert stopp punktene oppe og nede, er det ingen poeng i å trykke mer enn en gang for å få duken enten opp/ned da den stopper selv.

Bildekvalitet 8/10

Dette er det viktigste punktet ved kjøp av lerret. Dette er somsagt en matt hvit duk med 1.1 gain. Mitt førsteinntrykk var at den var svært lys. Hvitt var her kritthvitt. Sortnivået er ikke så bra, men det vil det ikke være på noen hvit duk. Skal man ha best mulig sortnivå må man ha en grå duk, men da går det igjen på bekostning at hvitfargen.

Fargene oppleves som utrolig korrekte og "spudlende" på denne duken sammenlignet med min tidligere Da-Lite duk (HCMW) og Sony matt hvit lerret. Fargene er også mer intense enn på de nevnte dukene, noe jeg liker veldig godt.

Synsvinkelen er meget god her. Man kan se omtrent "0 grader" på duken og fortsatt se hva som foregår. Bildet på duken oppleves også nesten helt likt selv om man beveger seg og ikke sitter i ideel posisjon. Dette er et must for de som ikke har mulighet til å rigge til en fulblods kinosal, men kanskje har 2 sofaer som ikke akkurat er i "sweetspot".

Pris 10/10

Skal man ha et lerret som er så og si bølgefritt, og ikke har mulighet til å ha rammemontert duk, er Tab-Tension eneste mulighet. Grandiview Tab-Tension duk er ikke heller billig, men MYE billigere enn det konkurrentene kan tilby av Tab-Tension lerret.

Totalt/Konklusjon 9/10

Noe trekker ned, mens mye trekker opp. Sammenligner man prisen det koster å skaffe seg et Grandview Tab-Tension lerret, og kvalitet, får man utrolig mye for pengene.

Anbefales

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette var virkelig en gjennomført, grundig og god produktomtale, Ak! Litt dumt med vektstangen, men ny er iallfall på vei!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Lygren....

Kom gjerne med kommentarer folkens.. :!:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin test ja, litt snille karakterer dog Og når det gjelder Avshops produkter er det selvsagt greit og linke til forhandler og ikke produsent.. *host*

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin test ja, litt snille karakterer dog
    Karakterene er gitt på bakgrunn av prisen, derfor veldig gode.. Samt at dette også er en god duk.

Og når det gjelder Avshops produkter er det selvsagt greit og linke til forhandler og ikke produsent.. *host*
    Jepp... Det er jo samme "bakmennene" bak både Avforum og Avshop, så det stiller seg litt anerledes enn å linke til andre forhandlere.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det må for øvrig gjerne linkes til produsent også når AVshop's produkter omtales, men i dette tilfellet har ikke produsenten en egen side på dette produktet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •