Euroscreen acoustic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Euroscreen acoustic

Noen som har testet dette lydtransparante lerretet, og kan si noe om hvordan det funker ? skal brukes i et dedikert rom med sitteavstand på ca 3m.
    har vurdert SMX, men vil prøve å spare litt penger på å lage buet ramme selv

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke testet dette lerretet. Men har eksperimentert med påstått lydtransparente lerret tidligere med tanke på å ha senter bak dette, men fant intet dugelig da. Dempet for mye i høyere frekvenser. Hadde selvsagt antatt et visst lydtap, men ikke så ille.

Selvsagt kan noen ha funnet opp noe nytt som virker, men test hvertfall først for hvis det påvirker lyden lite er det ganske spesielt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet SMX også ? Mener å ha lest flere steder at dem som testet den duken ikke kunne høre forskjell om ht var bak eller ved siden av lerretet.
    Ingen andre som har noen synspunkter rund dette ? Eller har testet euroscreen ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Har du testet SMX også ? Mener å ha lest flere steder at dem som testet den duken ikke kunne høre forskjell om ht var bak eller ved siden av lerretet.
    Ingen andre som har noen synspunkter rund dette ? Eller har testet euroscreen ?
    Det er noen år siden, så det sagnomsuste lerretet fantes ikke. Mine forsøk da var som nevnt meget nedslående, og jeg la det hele på hylla. Det ligger i sakens natur at noe som ikke skal påvirke lyd i de høyeste frekvenser men likevel reflektere lys i stor detalj må være vanskelig å lage.
    Jeg sier ikke at det ikke har blitt gjort, men at det er lov å være skeptisk. Mao er rådet mitt å prøve først, bruke tusenlapper etterpå

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    Det er noen år siden, så det sagnomsuste lerretet fantes ikke. Mine forsøk da var som nevnt meget nedslående, og jeg la det hele på hylla. Det ligger i sakens natur at noe som ikke skal påvirke lyd i de høyeste frekvenser men likevel reflektere lys i stor detalj må være vanskelig å lage.
    Jeg sier ikke at det ikke har blitt gjort, men at det er lov å være skeptisk. Mao er rådet mitt å prøve først, bruke tusenlapper etterpå
    hmm... ja må nok testes ut litt dette! Greit at bildet lider litt imo, men at både bilde og lyd skal degraderes.. ja da vurderer jeg å endre planene mine jeg også.

Takker for svar, selv om det ikke var helt det jeg håpet på :P men bedre å finne ut av det nå en å bli skuffet etter å ha brukt masser av tusen!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Euroscreen er mikroperforert standard glassfiber-duk, mens SmX benytter et vevet materiale, som på mange måter fungerer på samme måte som høyttaler-stoff... Du får nevneverdig endring i lyden ved bruk av mikroperforerte lerret, mens vevde varianter alla SmX gir nærmest ingen påvirkning. Videre har det vevde materialet til SmX en langt tettere og mer finkornet overflate, som gjør det mulig å sitte nærmere duken uten at strukturen er synlig...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Euroscreen er mikroperforert standard glassfiber-duk, mens SmX benytter et vevet materiale, som på mange måter fungerer på samme måte som høyttaler-stoff... Du får nevneverdig endring i lyden ved bruk av mikroperforerte lerret, mens vevde varianter alla SmX gir nærmest ingen påvirkning. Videre har det vevde materialet til SmX en langt tettere og mer finkornet overflate, som gjør det mulig å sitte nærmere duken uten at strukturen er synlig...
    Høres meget bra ut :-D
    Antar du har testet dette selv, så hvordan vil du si bildet står seg mot "normale" lerret?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Takker for å få dette oppklart

Ja da må det bli SmX på meg, bare så dumt dem ikke selger løs duk lengre.
    Eller er det andre vevde duker man kan få kjøpt, som selges uten ramme ?

Hva er det orginale navnet på duken SmX bruker ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •