Draper lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Draper lerret

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Draper lerret

Hei igjen.

Håper dere også kan bistå meg denne gangen. I min jakt på det perfekte anlegg hjemme i stua, leter jeg nå etter lerret. jeg kommer til å gå for et 16:9 lerret, men er usikker på om jeg skal ha et motorisert (mer konevennelig) eller et som er spent fast på en ramme. Sistnevnte vil jo gi et bedre resultat, men jeg tror da at de som er motoriserte er bar også, eller?

I min iver har jeg fått et tilbud fra DRAPER. Noen som kjenner til denne produsenten?? Jeg har også tilbud om å kjøpe et projegtor takfeste fra disse. Bra eller styr unna???

link: http://www.draperinc.com

Det ser ut til at jeg går for en NEC ht-1100 foreløbig til denne, hvis det er av betydning.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret fra Draper kan være så mangt, men generelt er de svært bra. Tror de fleste her ville anbefalt deg å kjøpt et grånyansert lerret for best mulig sortnivå. Prosjektoren du skal kjøpe er forøvrig en 4:3 prosjektor, det beste ville vel derfor vært et 4:3 lerret også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal kun bruke projektoren til film, og jeg kjøper kun filmene i 16:9 format.

Mener du at jeg heller bør se på en annen projektor?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det finnes vel ingen digitale prosjektorer som kan matche kontrasten til ht-1100 til den prisen. Problemet blir når en skal se 16/9 materiale på den. Enten kan du zoome inn på et 16/9 lerret og droppe vekk pixlene i øvre og nedre del av bildet. Problemet blir da at store deler av den tilgjengelige oppløsnigenen på prosjektoren går vekk til å vise sortfarge. Det går også an å kjøpe en anamofisk linse som gjør at en får brukt hele den tilgjengelige oppløsningen i prosjektoren. Eneste ulempen med den siste løsningen er prisen, slike linser er ikke spesielt billige.

Skal du ha en 16/9 prosjektor i samme prisleie som ht-1100 kunne du jo tatt en titt på en av prosjektorene til projectiondesign.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    tema folkens! Ta HT-1100 diskusjonen under "digitale projektorer" forumene, ikke under lerret.

For øvrig leverer Draper fine lerret til meget konkurransedyktige priser. Andre gode alternativ er Greyline eller Euroscreen, som ligger prismessig omtrent på samme nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry at vi gikk ot.

Men da vet jeg at Draper er annerkjent blandt dere som kan dette.

Er det greit med motorisert, eller vil jeg merke stor forskjell på et rammefestet???

Og en annen ting:

Hvor høyt skal dette henge fra gulvet? Rommet jeg skal ha herligheten har 4 meter opp til taket......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg rett og slett legger ut en link jeg, tro den svarer på det meste av spørsmål angående lerret, plassering osv.

http://www.diyprojectiontv.com/Screen_Guide-72.pdf

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen

Hvis du har fire meter opp til taket, må du nok montere lerretet/rammelerretet på veggen, da ingen lerret, foruten de aller bredeste Greyline/Euroscreen variantene har tilstrekkelig fall.

Greyline / Euroscreen opererer med like stor lengde på duken som bredde, altså på en 16:9 Greyline på 300 cm, har du 300 cm lengde også, der alt over synlig område (ca. 175 cm over laveste punkt), er maskert.

Draper har kun 30 cm ekstra maskering på topp, og er dermed muligens ikke like godt egnet for ditt oppsett. Omtrent det samme har for øvrig Grandview (ca. 30 cm inkl. maskering).

Hvis du skal montere i tak, samt ikke ha bildet langt oppe på veggen, bør du dermed gå for enten Euroscreen / Greyline eller rammelerret av en eller annen sort. Hvis du allikevel monterer på vegg, kan du egentlig velge og vrake.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •