Hvordan programere Dreamscreen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer lionheart@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan programere Dreamscreen?

Hei..

Da var endelig Lerret i hus (Dreamscreen V2).. og alt ser knall ut i stova:-)

Men... klarer ikke komme frem til en logisk måte å programere Lerretet til å stoppe i ønskelig posisjon.. nå fungerer det sånn at det går ned helt til jeg trykker stopp, og når jeg skal ha det opp igjen går det såpas høyt opp at det virker som motoren fortsetter å dra lerretet opp, men ikke klarer mer. Står å durer litt.

Ønsker er å ha lerretet i ønskelig posisjon, så en slipper justere hver gang, og at lerretet ikke drar seg så langt opp inn i kassa...

Noen som kan gi en bedre forklaring på hvordan dette gjøres, manualen som følger med er ikke serlig forklarende

På forhånd takk:-)

Øyvind

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...hvis lerretet trekker for mye opp har du skrudd på feil bryter. Du har da justert skruen for det øvre stoppunktet fremfor det nedre. Det er viktig at du da stiller tilbake det øvre (kan nok lett ødelegge motoren/duken om den drar opp lenger enn den skal) og finner skruen for det nedre stoppunktet og stiller på den i stedet...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:-)

Kan vær jeg som ikke har sett godt nok etter, men mener det bare er ett umbrako hull der.. med ett pluss og minus tegn som skal symbolisere opp eller ned!?!

Skal det være to justringshull?

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det skal være to justeringsskruer, den du justerer nedre stopp med er selvsagt veldig vanskelig å se, men den er innom der.
    Jeg måtte bruke den minste skralla med unbrako bits jeg hadde, for å komme til å justere.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki så den skal gjemme seg inni der ett sted?!?! :-)

Så det er sånn at når disse er satt så blir det standardoppsettet.. både oppe og nede når jeg bruker fjernkontrollen?

Kan det være jeg må resette noe for å får disse umbrakojusteringene til å fungere? prøvde litt i går og den ville ikke bevege seg. (Kan jo være at jeg har kjørt den helt opp og må finne nedjusteringshullet?)

Ofte de enkle justeringene som er de vanskeligste.. hehe..

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sitter en gummipropp som du må ta ut på undersiden av lerret. Da kommer du til den siste skruen. Jeg justerte mitt i går, og jeg hadde ingen problemer med å få det til.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah så bra..

ja da vet jeg at jeg må hjem å lete litt når jeg kommer hjem.. Klarte bare ikke finne det andre justeringshullet. Blir spennende å prøve!!!

mÅ si det ikke er en lett affære å få ett lerret opp å gå, men fy så fett det blir når det er på plass:-)

Hva er den greia med at man skal/må trekke ut strømkontakten fra lerretet og inn igjen???

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...

Har fått testet ut litt og fant jo det andre justeringshullet, men ingenting skjer..
    om jeg tar lerretet helt ned, drar ut kontakten virker det som det resetter seg, og da fungerer den en justeringsmuligheten(den under gummiknotten) men da går lerretet kun ned og de vil man jo ikke siden det er på maks ned..
    Når jeg kjører lerretet opp står det å durer og virker som det drar i lerretet fortsatt... hmm....

Noen Tips???

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...har du stilt tilbake den du har feilstilt da?

Videre tror jeg du trygt kan la lerretet stå på mens du justerer bryteren, det har i det minste jeg gjort alltid når jeg har stilt...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra ingenting stopper plutselig lerretet i perfekt høyde:-) Skjønner ikke hvordan det har skjedd.. men nå gjør det jo plutselig det, merkelig.. nå gjenstår bare å finne ut hvordan lerretet stopper oppe så det ikke står å drar, men stopper automatisk oppe..

Kommer til å drømme om lerretjusteringer i natt. huff.. hehe...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •