Kjøp av motorisert lerret.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av motorisert lerret.

Sitter med store planer om å gå til innkjøp av ett motorisert lerret og trenger råd og anbefalinger til dette.

Har pr dags dato kun en dårlig DLP projektor men går med tanker om å kjøpe ny, kanskje en BenQ W10000, men dette blir på sikt.

Har sett for meg at dette lerret koster rundt 5000,- maks 7000,-.

Dette blir da i stue/oppholdsrom og det igjen vil si at jeg ikke har noe særlig lyskontroll, avstanden (hvis det har noe å si) blir ca. 3,5 meter. Avstanden blir lik fra både projektor og "sweetspot".

Størrelsen på lerretet bør vel på denne avstand være ca 2 meter(?).

Trenger egentlig ikke motorisert lerret men dette er jo litt fancy, rammelerret er ikke ett alternativ. Hvis det er noen som har andre forslag også så er det bare å skyte... Setter pris på alle råd!:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har vel ikke så stor peiling på lerret
    men hvis du ikke skal ha ramme lerret . så er det vel bare tab tension lerret som er å anbefale med vanlig nedtrekk så får du vel bølger på sikt :/
    så vil nok si at du burdet ha et lerret som koster ca 7k - 12k kommer ann på bredden på lerrete

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Trenger egentlig ikke motorisert lerret men dette er jo litt fancy
    Hva du enn gjør, ikke kjøp manuelt nedtrekkslerret... Nesten umulig å trekke det jevnt ned, og det blir dermed fort bølger.

Bruker motorisert lerret selv (ikke tab-tension) og det er fortsatt bølgefritt etter to års bruk.

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det motorisert.. Hva slags lerret har du? Har sett litt rundt men er veldig usikker på kvaliteten på de forskjellige merkene.. Det er jo ett hav av aktører, og det heller hjelper jo ikke på når man er usikker hva man skal se etter.

Også er jeg usikker på om jeg skal ha hvitt eller grått. Hva anbefales når man ikke klarer å få det helt mørkt?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Da blir det motorisert.. Hva slags lerret har du? Har sett litt rundt men er veldig usikker på kvaliteten på de forskjellige merkene.. Det er jo ett hav av aktører, og det heller hjelper jo ikke på når man er usikker hva man skal se etter.

Også er jeg usikker på om jeg skal ha hvitt eller grått. Hva anbefales når man ikke klarer å få det helt mørkt?
    Jeg har et Euroscreen Greyline (mao grått).
    Grått lerret anbefales dersom man ikke får det helt mørkt i rommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •