Skade på duk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Skade på duk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skade på duk

Jeg har et lerret som tidligere eier har prøvd å vaske bort en flekk, med noe som coating ikke har tålt. På området rundt en liten flekk, er det blankere en resten av lerretet - noe som resulterer at det reflekterer lyset fra projektoren.
    Dette er bare synlig når man sitter i "riktig" vinkel mot projektor, men gud som det irriterer meg.
    Noen som har forslag hvordan dette kan utbedres?
    Området må på en måte mattes ned, slik at disse refleksjonene forsvinner.
    Kan det være mulig å slipe med superfint sandpapir, f.eks 1000 papir?
    Forslag og erfaringer mottas med takk!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg sjøl har forsøkt ville jeg nok prøvd meg med forsiktig pussing. Men ikke med 1000-papir! Det er jo bortimot poleringsgrad. Ville heller gått for 320-korning, kanskje enda litt grovere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Uten at jeg sjøl har forsøkt ville jeg nok prøvd meg med forsiktig pussing. Men ikke med 1000-papir! Det er jo bortimot poleringsgrad. Ville heller gått for 320-korning, kanskje enda litt grovere.
    Tenkte meg at det kansje var litt vel fint, men tenkte det var bedre med litt for fint en litt for grovt - for kommer man igjennom gråfargen i duken, er løpet kjørt!
    Kanksje jeg skal få tak i en dukprøve fra levrandør, så kan jeg prøve meg litt frem på dette, før jeg går løs på lerretet mitt!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også noen slitasjeskader på den duken jeg bruker for øyeblikket. Jeg tror ikke du kan gjøre noe for å utbedre dette! Hvis du begynner å pusse på det vil du sannsynligvis bare gjøre det verre. Eneste alternativ er nok å bytte duk...

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til fotobruk så finnes det en spray som heter "dulling spray", denne brukes ved fotografering/filmopptak på objekter (eller deler av objekter) som gir uønsket høylys i kamera, for å få ned glansen, sprayen matter altså ned flatene den sprayes på, og reduserer refleksjonen fra overflaten - tipper det godt kan anvendes på lerret.

Fåes i godt assorterte foto butikker.

Forøvrig enig i at pussing med sandpapir/vannslipepapir eller lignende bare vil gjøre vondt verre.

Lykke til!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Til fotobruk så finnes det en spray som heter "dulling spray", denne brukes ved fotografering/filmopptak på objekter (eller deler av objekter) som gir uønsket høylys i kamera, for å få ned glansen, sprayen matter altså ned flatene den sprayes på, og reduserer refleksjonen fra overflaten - tipper det godt kan anvendes på lerret.
    Dette var ikke et dumt tips. Det skal i hvert fall undersøkes for min del... Takker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •