smx diy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: smx diy

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

smx diy

noen som vet om det er mulig å kjøpe smx lerret på løpemeter?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh nei det gjør de visst ikke lenger nei.

ser på forumet til smx på hjemmesiden at det ble slutt på det isommer

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte mail til SmX Ruben og han bekreftet det. Jeg skulle gjerne ha prøvd duken, men det er helt utelukket å kjøpe ramme når jeg skal lage eget maskeringsystem.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at de selger som hakka møkk nå og de tjener nok grovt for prisene er relativt høye, da gidder de ikke selge metervis lenger.

De som ønsker seg et hjemmesnekra smx lerret med elektrisk maskering må nok ut med 100k++ som det koster.

alternativet er å kjøpe seg et flatt lerret da med ramme for så å "voldta" det

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at materialet som brukes i SMX fremdeles er tilgjengelig, men ikke gjennom SMX. Det virker som dette selskapet nå ha vokst seg for store til DIY folket.

Du kan prøve med Seymore AV: Seymour AV | Center Stage Screens Denne personen solgte også en lignende duk.

Om ikke annet burde det være mulig å få tak i bruke gjennom AVSforum i USA vil jeg tro. Jeg er dog ikke noen tilhenger av brukte duker ettersom det er fare for slitasjeskader.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, skal se om jeg kan få tak i en sample. Er egentlig veldig skeptisk til periferert duk i min kino pga av avstand til lerret på litt under 3m. Skal bruke 2.35 lerret med eget 4 veis maskeringssystem som er under utvikling, så plass på sidene blir begrenset, så det hadde også vært veldig gunstig å ha høytalerene bak lerretet.

Noen her som har duken, som kan si noe om hvor synlig strukturen blir på 3m?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har duken jeg ja. Det er dessverre ganske så synlig iforhold til "vanlige" lerret. Sitter selv på 3 meter å har ca 270cm bredt lerret, type 2.35:1 (fattigmanns versjon)

Du er hjertelig velkommen for en kikk så kan du se hva du synes:-) Det er dog kanskje litt lang reisevei.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for inspill Per Thomas, det var nyttig info. Spørs om det blir periferert lerret på meg, siden jeg er veldig vàr på struktur i lerret. Jeg får tilsendt en sample, så jeg får ta avgjørelsen da.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare hyggelig. hvor stort bilde har du tenkt? skal du kjøre dlp ,sxrd, crd eller lcd?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mente crt ikke crd ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha et 225cm bredt 2.35 lerret. Har ikke helt bestemt meg ennå ,men det blir en LCOS basert projektor. Står mellom Sony vw60, JVC HD1 eller HD100. Hva har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også smx duk i kinoen min, med sitteavstand rundt 3 meter. Lerretet er 16:9, 170cm bredt. Kan ikke anbefale å bruke smx duken på denne avstanden. Du ser strukturen av vevinga, og det ødelegger for min del mye av dybdefølelsen i bildet. En annen bi effekt er at eg merker at eg blir fortere sliten i øynene av å se på film med smx duken, omtrent som å se på en kopiert film, brent på en enlags dvd. Du ser kanskje ikke forskjell umiddelbart, men blir mye mer sliten av å se på.
    Dette gjelder på første rad, med ca 3 meter sitteavstand. På andre rad derimot, med ca 4,5 meter avstand mellom meg og lerretet, så kan eg ikke se noen struktur i lerretet og eg blir heller ikke sliten i øynene som eg gjør når eg sitter på første rad.

Så min konklusjon blir: Små rom, kort sitteavstand - ikke egnet. Store rom, store sitteavstander - velegnet.

Størrelsen på lerretet tror eg ikke har så veeldig mye å si, fordi om du har et lerret på 70 tommer eller 200 tommer, så er vevingen den samme, men det store lerretet vil ha flere perforeringer pr pixel enn det lille lerretet, gitt at bildet har den samme oppløsningen. Så stort lerret er nok å foretrekke fremfor et lite sånn sett.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerer at flere her på forumet har delte erfaringer med SMX duken. Personlig mistenker jeg at den er den del opphypet på AVSforum, hvor det nesten er umulig å finne et negativt ord om duken.

Jeg er sikker på at den fungerer godt til en del formål, men jeg er litt redd for at perforeringene ikke er avanserte nok, spesielt hvis man se på hva produsenter som Stewart og Screen Research har gjort med sine AT-duker...

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Skal ha et 225cm bredt 2.35 lerret. Har ikke helt bestemt meg ennå ,men det blir en LCOS basert projektor. Står mellom Sony vw60, JVC HD1 eller HD100. Hva har du?
    kjører selv Pearl og synes bildet kan bli soft å lite dybdefølelse som også er nevnt her. på det beste hd utgivelsen får jeg ingen 3D følelse feks.

På Benq 8720 fungerer det mye bedre, kan være fordi den har mer ansi eller fordi det er DLP, aner ikke. iallefall synes jeg 8720 bildet er superskarpt og har veldig mye POP iforhold til pearl.

Har testet pearl på normalt lerret og da snakker vi opplevelse. Nå er jeg mere lydmann enn bildemann så har lært meg å leve med dette, selvom det har vært vanskelig;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel mange amerikanere som har mega stort lerret, det er nok en grunn til at den har blitt så godt motatt der borte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •