Hjelp til kjøp av Lerret (Alle detaljer i tråden)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av Lerret (Alle detaljer i tråden)

Hei,
    Jeg holder på å bygge hjemmekino og er nok sikkert i godt selskap her inne. Det som er problemet er at jeg vet veldig lite + at jeg har liten tid å lese meg opp på disse tingene.

Jeg har prøvd å få med meg så mange detaljer som jeg kan slik at dere som har greie på det ”enkelt” kan si hva det går i.

Dvd: Denon 2910
    Projector: Mitsubshi DLP HC3000
    HD DVD: Toshiba (husker ikke mod,men det er ukristelig bra bilde og litt dårlig lyd).
    Blue Ray: PS3 x 2 (Sone A & B)

Max bredde: 365cm
    Min bredde: 300cm
    Max høyde: 225
    Min høyde: 190

Det åpenbare ser vel ut som et lerret som hvertfall er 3 meter bredt og minst 190cm høyt.

Det vanskelige for meg er hvor mye en bør legge i det. Dere ser jo hva jeg har av DVD og Projector jeg har. Jeg vil ikke blåse altfor masse penger, men jeg vil heller ikke ”lime sammen 2 lerreter som var på tilbud til 698,- stk”. For meg blir det å finne balansegangen mellom bilde/lerret.

Jeg har også hørt at å spesialbestille dette blir sinnsykt dyrt, men kanskje det er mye 3x2 på markedet en kan bruke? En annen ting er jo å kjøpe noe som er for stort også bare klippe det til?

Når det gjelder å feste lerret så kunne jeg tenke meg å lime det til veggen, men kanskje feste i taket er bedre?

Jeg ser også snakk om grå vs hvit men jeg har ikke peiling.

Håper detaljene om Projector, annet utstyr og mål gjør det enkelt å velge for dere som vet mere en meg (og det gjelder nok 98% av leserene her  )

Mvh,
    RROBB

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Med mindre du kan benytte ramme (som jo er tilgjengelig i 300cm), må du nok opp på tab-tension i en slik bredde. Kostnaden for et tab-tension lerret på 300cm er rundt 10.000 (330cm bredt DreamScreen).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Jeg kan gjerne bruke ramme. Hvordan blir det da?

mvh,

RROBB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •