Carada film lerret- noe som har erfaring (til PLV- Z2 )?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Carada film lerret- noe som har erfaring (til PLV- Z2 )?

Hei! Jeg sjekket litt på AVSforums.com, og der var det veldig god omtale av et amerikansk-produsert lerret som heter Carada.
    Sjekk linken: http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...ghlight=jpinto
    Utrolig mange bra screen shots med ulik belysning etc på denne linken..

Har også sett flere i USA som skryter veldig av dette CARADA lerretet...Visstnok veldig rimelig i forhold til den særdeles gode byggekvaliteten. Sjekk www.carada.com

Det jeg lurer på: er det noen her i gode, gamle Norge som har erfaringer med Carada lerret?

Carada selger kun via internet, ingen forhandlere. Har vært i kontakt via email og de virker veldig seriøse.

Generelt: er det noen som har erfaring fra å kjøpe lerret direkte fra produsent i feks USA? Hvordan fungerer dette med moms, toll etc...

Alle tips og hint mottas med takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har selv lest mye positivt om Carada produktet på avsforum, noe jeg absolutt vil ha i tankene når ny HT skal bygges.
    Liker også at de har lerret i 2.05:1 format. Burde være en grei mellomting når 80% av DVD utgivelser er i 2.35:1, og hvor resterende er i 1:85:1 (16:9)...fremover blir det jo bare mere 16:9 via satelitt også, så 4:3 er definitivt ute.

I dag har jeg 16:9 lerret, og det irriterer noe at det blir sorte felter over/under, med et 2.05:1 vil dette bli meget redusert på 2:35.1 filmer, mens det på 16:9 vil være mulig å kun maskere med gardiner fra sidene.

For min del vil "Brilliant White" med gain 1.4 være mest aktuelt for min CRT. Rammelerret en selvfølge, da bølger er en uting...og så virker Caradas ramme-løsning å være virkelig bra utført.

Du må selvsagt belastes med moms på alle varer over 200kr grensen :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS!
    Jeg sjekket frakt og omkostninger på å sende dette lerretet fra USA (Carada, 96", 1.78:1, brilliant white).

Det var mye billigere å få det levert på Sola flyplass, istedenfor å få det helt hjem (bor i Sola Kommune). Frakt omkostningene ble ensten halvert (leveres via DHL). Fraktprisen levert flyplassen ble rett under 1000 lappen.

Jeg tror Brilliant White er bra, siden jeg liker et lyst bilde, amt jeg jeg nok vil ha en del ambient lys i TV-tuen der HT'en skal plasseres.

Noen som har erfaring med 1.4 Gain (Carada brilliant white) i slike omgivelser?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •