aukustisk gjennomsiktig lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

aukustisk gjennomsiktig lerret

hei!
    jeg holder på å bygge hjemmekino, og nå er det snart på tide å bygge høyttalerne. men jeg har støtt på ett aldri så lite problem.
    her er høyttalerne jeg har lyst å bygge:
    Poor Man'
    5 stk av den burde gjøre susen, problemet blir jo fronthøyttaleren, den blir for stor til å putte under eller over lerretet. så siden forran eller på siden av lerretet ikke vil funke så bra er siste løsningen å putte den bak.
    er slike aukustisk gjennomsiktige lerreter veldig dyre?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vel, de er ikke nødvendigvis så veldig dyre, men vanlige mikroperforerte lerret har såpass store hull at en relativt lett ser disse på normale sitteavstander.

Amerikanske SmX har utviklet en helt ny, vevd lydtransparent duk som er veldig populær, dog relativt kostbar. Et lerret i 2.35:1 ligger på rundt 13.000 og opp, og et med 16:9 på 15.000 og opp. Husk imidlertid at en investering i lerret har langt lengere levetid enn f.eks. projektoren, så det er ingen tvil om hvor jeg mener at det svarer seg å legge pengene hvis en skal bygge seg hjemmekino. Jeg hadde heller valgt en 720P-projektor og et godt lerret fremfor en 1080P og et lerret en ikke er fornøyd med!

http://avforum.no/lib/avn_search/sea...=Sok&title=smx

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver litt obs på slike lerret. Jeg kjøpte et akustisk lerret som var perforert med hull. Jeg fikk problemer siden jeg hadde en plasma TV bak lerret igjen. Siden det er små hull i slike typer lerret, så går lyset igjen duken, og danner et bilde på veggen bak lerretet. Dette var svært forstyrrende hos meg. Jeg byttet det til et lystett lerret. Men jeg har heller ingen høytallere bak lerret da..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan..

Først må jeg få lov å si at de DIY høtaler'ne har veldig flotte - jeg reagerte på at festestroppene (bildene på websiden) hadde "jekken" på fremsiden av høytaleren uten noe mykt under.. Pass på når du skal lime så du ikke får merker..

Lerret.. Har du lest Sandmans hjemmekinotråd på avsforum? Hvis ikke er det fult mulig at du får nok kunnskap der til at du hvertfall midlertidig kan lage ditt eget lerret. Jeg har lest hele tråden og det skal ikke så mye til for å få tak i et "bra" stoff med de rette genskaper.

Hvis du skal kjøpe lerret for å ha det permanent så hør på lygren, han vet hva han snakker om.

Jeg kommer til å kjøpe SMX lerret som stammer fra samme mann fordi jeg har råd til det og ikke ønsker "synlige" audiokomponenter i min HT så langt det er mulig.

Gode ønsker til deg og prosjektene dine :-D

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker så mye for svært gode svar!
    har sett på de SmX-lerretene, men de blir dessverre altfor dyre for meg, har rimelig stramt budsjett (student med deltidsjobb:P)

og tusen takk for linken Logb! den var laang, tråden var laang, men jeg skal se gjennom den senere for å se om eg kan få laget meg noe til en fornuftig pris! (er det mulig i 2-3k kronersklassen?)

ett alternativ vil jo være å sette høyttaleren liggende, slik at den får plass over lerretet. men vil spredningen bli helt forferdelig da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •