Lerret til Benq W10000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til Benq W10000

Nå er min prosjektor på vei (W10000), og pr. i dag har jeg en Benq 7700, og et hvitt Grandview lerret på 92". W10000 har jo manuell iris, og jeg har greit lyskontroll i rommet. Vil det være noe poeng i et grått lerret med denne prosjektoren? Jeg fikk diverse prøver fra AVShop. Det hvite var helt identisk til mitt Grandview. Med det gråe, virket det som en minimal forandring i sortnivå med Benq 7700, men at bildet mistet mye av dynamikken. Skjønt jeg vet jo at det må kalibreres på ny.

Det er kanskje ingen her som har W10000, men dere som har sjekket ut W9000, hvordan presterer denne på et hvitt lerret i forhold til grått. (Og tar jeg ikke feil, så kan det vel ikke bli særlig hvitere enn gråfargen på lerretet?) Jeg er mer opptatt av kontrast og dynamikk, fremfor sortnivå.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil det være noe poeng i et grått lerret med denne prosjektoren?
    Det er klart at det kommer mye ann på hva man liker selv. Personlig ville jeg ikke valgt noe annet enn grå duk så lenge man har digital projektor. Dog, liker man mest mulig trykk i bildet, vil hvit duk være det beste.
    Adeo har kommet med/kommer med en ny lysegrå duk med 1.3 i gain, som vil kunne bedre sortnivået noe, samtidig som bildet ikke blir vesentlig dimmere. Kanskje en idè ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •