Greyline fra avshop. Litt forvirret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Greyline fra avshop. Litt forvirret

Jeg vurderer å kjøpe et greyline fra avshop, men jeg er litt usikker på hva jeg skal velge.

Alternativ 1 er å kjøpe løpemeter og lage ramme lerret selv, men jeg er forferdelig dårlig til å gjøre ting selv.

Alternativ 2 er å kjøpe et rammespent lerret, men det er her jeg lurer på et par ting.
    Hvis jeg bestiller et rammespent lerret, hva er det jeg egentlig får med da som jeg ikke gjør hvis jeg kjøper løpemeter?
    Får jeg med en aluminiums ramme + duken slik at jeg må spenne det opp selv? Hvis dette er tilfelle, er det en enkel sak?
    Eller blir lerretet levert ferdig spent opp på ramma så det bare er å henge det opp?

Har også lest at noen snakker om å bruke en plate som lerretet er spent opp på. Er dette noe jeg må ha, og følger det med hvis jeg bestiller fra avshop?
    Hvordan henger jeg det opp? Følger alt jeg trenger med?

Ble mange spørsmål dette her, men jeg har aldri sett ett ramme lerret før og vet ikke hvordan dette egentlig er laget. Synes det er rart at et rammespent lerret koster så mye mer enn bare løpemeter. Spesielt hvis det leveres i deler og jeg alikevel må spenne det opp på ramma selv.

Jeg har sett masse bilder av DIY ramme lerret, men det jeg lurer på her er hva avshop leverer når jeg kjøper et ramme lerret, og hvordan dette skal settes opp.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativ 2 er å kjøpe et rammespent lerret, men det er her jeg lurer på et par ting.
    Hvis jeg bestiller et rammespent lerret, hva er det jeg egentlig får med da som jeg ikke gjør hvis jeg kjøper løpemeter?
    Får jeg med en aluminiums ramme + duken slik at jeg må spenne det opp selv? Hvis dette er tilfelle, er det en enkel sak?
    Eller blir lerretet levert ferdig spent opp på ramma så det bare er å henge det opp?
    Du får 4 aluminiumsrør, 4 hjørner og en tilpasset duk. Rammen settes enkelt sammen og duken festes bare på, det er ferdig tilpasset borrelås på lerret og ramme. Hele rammen med lerret veier knapt noen få kilo, og festes enkelt til veggen med to små skruer. Det kan knapt bli enklere.
    Jeg anbefaler å kjøpe lerret med sort ramme fra fabrikken.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Gorm, blir nok et nytt lerret på meg snart da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •