Erfaringer med DreamScreen V2 BrightWhite WideFrame..? Vær vennlig å hjelp meg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med DreamScreen V2 BrightWhite WideFrame..? Vær vennlig å hjelp meg!

Hei!
    Driver for tiden å leter etter ett lerret til min hjemmekino!
    Valget har nesten falt på DreamScreen V2 BrightWhite WideFrame 16:9 230 cm/106"
    Dette passer egentlig perfekt for meg, da min projektor (Optoma HD70) klarer et bilde på 107" uten at det skal gå utover kvaliteten. (Dette står på projectorcentral sin kalkulator)

Jeg tror BrightWhite passer, fordi rommet mitt er kledd med svart duk, og jeg har meget god kontroll på lyset..

Har sett at mange her på forumet har Dreamscreen lerret, og vil gjerne at dere poster deres erfaringer når det gjelder dette!
    Hvis dere har noe annet å komme med, er det også fint!

Håper på svar! Vil nemlig handle lerret!

Gamle versjonen av denne posten:
    Hei!
    Skal nå kjøpe et skikkelig lerrett! Har et hjemmelaget et fra før av, som jeg faktisk er ganske fornøyd med. Men, det er ikke helt riktig 16:9 format, og jeg tror det blir mye bedre med skikkelig lerrett enn en tupplur rullgardin fra IKEA..

Så, jeg har da en Optoma HD70 PJ, og i følge projektorkalkulatoren er 107" det største projektoren kan klare, før det blir dårlig.

Det hjemmelagde lerrettet er på 90".

Så, jeg har tittet litt rundt og har sett på Dreamscreen sine lerretter. Valget har lenge stått på dems BrightWhite rammelerret. ( Tror kanskje hvit duk er best for meg? )
    Har også sett litt på Adeo, men modellene dems er litt dyre syntes jeg?

Tenkte på en pris rundt 4000kr.

Så, jeg trenger litt hjelp til forslag fra dere, og kanskje noen av dere har noen erfaringer?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump! Ingen som kan hjelpe meg?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt samme projektor, brukte da dynagrey 106" som fungerte veldig bra.

Gå for grått lerret, trur det vil fungere bedre enn kvitt for deg med Hd70.

Har du 100% lyskontroll?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 100% lyskontroll ja... Kan få det bekmørkt i kinoen midt på dagen...
    Derfor tror jeg kanskje brightwhite er bra?
    Takk for svar!

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvit duk refelkterer mer enn grått. Hvis du har lyse vegger, hvitt tak og generelt mange elementer rundt lerretet, hadde jeg gått for grått.
    Jeg gikk fra hvit til grått..forskjellen var faktisk ganske stor!

Men som sagt tidligere i tråden. Hvis du ikke har sikkelig lyskontroll, e grått valget. Personlig hadde jeg gått for grått uansett..etter erfaring.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle vegger og tak er dekt med svart duk... Gulvet har grått vegg til vegg teppe..

Og jeg kan som sagt få det 100% mørkt inne der midt på en lys sommerdag..

Bj-h, kan du forklare forskjellen fra hvit duk til grå?

Er hvit tingen for meg? Ser at det er 1000kr billigere enn grått også...

Men jeg tar gjerne i mot erfaringer og synspunkter fra dere! Vil helst velge riktig...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget er nesten blitt tatt!

Valget vipper mye over til Dreamscreen sin BrightWhite rammemodell nå. Avshop får inn den størrelsen jeg skal ha om noen uker også... Dette er vel et valg jeg ikke kommer til å angre på vel?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evnt. SMX rammelerret? Audio transparent slik at du kan plassere høyttalere kan lerretet og få det så stort du vil.. (smxscreen.com)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Veit ikke om jeg har bruk for SMX jeg men.. Er ikke disse tilegnet gutta med høyttalere bygd inn i frontveggen? Men må si SMX ser veldig bra ut!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for dei som ønsker å plassere høyttalere bak lerretet, ikkje nødvendigvis inne i veggen. Du kan da ha større lerret og meir riktig plassering av høyttalerne da dei kan stå der dei helst og ikkje nødvendigvis ved sida å lerretet.:-)

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært fett da! Men min pj kan ikke lage større bilde enn 107", utenat at det går utover kvaliteten, påstår kalkulatoren på projectorcentral. Så det er kanskje ikke vits for meg da.. :P

Også er jeg den typen som liker å "vise" frem høyttalerne også.. :P

Men det er jo såklart noe å tenke på, men tror kanskje ikke det blir SMX på meg i førsteomgang! Takk for at du kommer med slike forslag da!

Men hva tror du om Dreamscreen BrightWhite 106" ramme da? Avshop får denne inn om kort tid.. 3999kr koster den tror jeg..

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også et rom med 100% lyskontroll, og en projektor med en av markedets beste sortnivå. Alikevel gikk jeg for DynaGrey pga at det reflekterer mindre lys.

Husk også at Dynagrey er ganske lyst grått. Jeg trodde først at det var feilsendt et Brightwhite til meg, men etter å ha lagt et hvitt A4 ark inntil; så jeg at det var grått.

Er meget godt fornøyd med lerretet. Du får også en fløyelsdekt bred ramme; og således et godt kjøp.

Se gjerne på "min hjemmekino" for å danne deg et inntrykk av sortnivå og farger.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått for et grått lerret! Har også full lyskontroll og en av de bedre projektorene på markedet. Skulle jeg kjøpt meg et nytt lerret nå ville det blitt et større, men fortsatt grått lerret.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Men hvis jeg skal kjøpe Dynagrey, så koster jo den 1000kr mer enn BrightWhite da...
    Så veldig bra ut på bildene din SVS! -man! Men du har jo denne heftige Sony projektoren og da... Så det blir jo i en helt annen klasse enn det jeg har...

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte selv BrigthWhite i fjor høst, men nå vurderer jeg sterk å kjøpe et nytt lerret som f eks Dynagrey. Uansett hvor god lyskontroll du har vil du sannsynligvis oppnå et bedre resultat med grå duk (kjiip erfaring, men for min del allikevel sant).

For å være enda klarer, kjøp grått lerret.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usj.. :P
    Det er ganske vanskelig å foreta dette valget alikevel...
    Hvorfor syntes du Zocral, at jeg skal kjøpre grått? Hva blir bedre med Dynagrey?

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg har forstått det så bør 99 av 100 velge grått pga lysforhold. BEDRE SORTNIVÅ er vel den viktigste årsaken vel..
    valgte selv å bestille dynagrey. men har egentlig ikke så store forventninger.
    for synes faktisk att bildet er bra med mitt nåværende ikea lerret.:-D ....kan det egentig bli så mye bedre..:-D venter i spenning...

Er det mulig å montere ett rammespent lerret for så å demontere det igjen? er det noen problemer med det? holder nemlig på å bygge meg en liten kino, men klarer ikke å vente med å prøve det når det kommer. har ikke lyst att det skal henge i stua til kinoen er ferdig. derfor tenkte jeg å bare prøve det for så å pakke det ned igjen...

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Usj.. :P
    Det er ganske vanskelig å foreta dette valget alikevel...
    Hvorfor syntes du Zocral, at jeg skal kjøpre grått? Hva blir bedre med Dynagrey?

Jeg er generelt sett fornøyd med mitt lerret, men de gangene jeg opplever svakheter er det pga av at lerretet ikke er i stand til fremvise godt nok sortnivå. Dette kan dog variere noe. Men etter at jeg først begynte å legge merke til at det sorte kan fremstå som gråaktig på lerretet i forhold til den sorte fløyelsrammen, skjønte jeg at jeg burde nok ha kjøpt grått lerret. I dag hadde jeg som sagt ikke vært i tvil. Dessuten blir en kanskje også enda mer kritisk til slike detaljer jo oftere en bruker kinoen. Således kan det være at du ikke vil registerer svakeheter med sortnivået fra starten, men at dette er noe som du vil oppleve etterhvert.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening bør alle med digitale projektor med normalt store lerret gå for grått. Kun de projektorer med skikkelig sortnivå (les: CRT ala Barco/ Sony) klarer seg godt med et hvitt lerret.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen!

Da blir det nok sannsynligvis en Dynagrey på meg da.. Blir 1000kr ekstra, men håper det er verdt det! Og 106" passer bra til min projektor også? Slik at det ikke blir for stort liksom..

Sitat Opprinnelig postet av marama
    Så vidt jeg har forstått det så bør 99 av 100 velge grått pga lysforhold. BEDRE SORTNIVÅ er vel den viktigste årsaken vel..
    valgte selv å bestille dynagrey. men har egentlig ikke så store forventninger.
    for synes faktisk att bildet er bra med mitt nåværende ikea lerret.:-D ....kan det egentig bli så mye bedre..:-D venter i spenning...

Er det mulig å montere ett rammespent lerret for så å demontere det igjen? er det noen problemer med det? holder nemlig på å bygge meg en liten kino, men klarer ikke å vente med å prøve det når det kommer. har ikke lyst att det skal henge i stua til kinoen er ferdig. derfor tenkte jeg å bare prøve det for så å pakke det ned igjen...
    Gidder du å si ifra hvordan det ble i forhold til ikea løsningen din? Hadde vært bra og høre hva du syntes..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •