Strukturproblemer med Dreamscreen? (bilder inside)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Strukturproblemer med Dreamscreen? (bilder inside)

Jeg har et Dreamscreen Tab-tension (grått) som ikke er helt uniformt i lyse ensfargede områder. Jeg har tatt kontakt med forhandler og ble bedt om å sende bilder.

Jeg siterer mailen jeg sendte tilbake:
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Hei!

Det var vanskelig å ta ordentlige bilder av dette, men jeg har lagt ut et par her: Index of /rikkyral/dreamscreen (det vises best på bilde nr 2).
    Bildet er i fokus, det er projektoren som er justert ut av fokus for å unngå moiré. Du kan se en slags struktur med vekselvis lyse og mørke linjer som strekker seg oppover og skrår litt til høyre, i hovedsak på venstresiden av lerretet. Det kan til forveksling ligne på en grov trestruktur. Fenomenet har tilsynelatende med innsynsvinkel å gjøre.
    Det er som sagt litt vanskelig å se dette på bildene, men man skimter i hvert fall det jeg snakker om. Det jeg lurer på er om noen andre har hatt samme problemet?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har akkurat samme problem på mitt SMX lerret. men er kun synlig når jeg bruker SXRD projektor, på DLP projektorer kan jeg ikke se fenomenet.

Har sett at hvis jeg stiller projektor en smule ut av fokus så minskes problemet ganske så nevneverdig men da har man jo et litt mindre skarpt bilde dessverre. Forøvrig er dette mest synlig eller mest irriterende i lyse scener.

Ser nå bare "mørke" filmer;-)

Uansett lykke til med å finne en løsning.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg har DLP forresten. På disse bildene er projektoren helt ute av fokus, fenomenet er like mye til stede uavhengig av fokus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •