Screen Goo til LG AN110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Screen Goo til LG AN110

Hei!

Jeg har kjøpt meg en LG AN110 og skal lage meg nytt lerret. Tenkte først å lime det eksisterende lerretet på en plate, men så har jeg bestemt meg for å bruke Screen Goo istedet. Etter hva jeg har lest skal det være like bra som "vanlige" lerret?

Så jeg lurer på om jeg skal gå for Digital Grey eller Digital Grey Lite. Har blendingsgardiner så jeg får mørklagt rommet 100%, og vegger og tak blir mørkerøde med sorte gardiner. "Kalkulatoren" på hjemmesidene deres anbefaler CRT White, men så bra sortnivå som mulig er viktig for meg.

Jeg ser at tilogmed Digital Grey, den mørkeste, har 1.2 i gain, men sortnivået blir vel allikevel mørkere enn med et vanlig hvitt lerret med 1 i gain? Lerretet jeg har nå er er lysegrått/sølvaktig, og sort blir mørkere samtidig som hvitt blir lysere sammenlignet med hvitt. Det gjelder vel Goo også regner jeg med?

Er det noen som har en tilsvarende lyssterk DLP i et mørkt rom som kan komme med anbefalinger? Og fins det vareprøver av Goo-malingen så man kan prøve selv?

EDIT: Lerretet skal være 170 cm bredt, projektoravstand ca. 280 cm.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg digital grey ble litt for mørk når pæren begynte å svekkes. Dette var på en PT-AE700 projektor. Denne trengte en del hjelp i sort, så her hjalp digital grey ganske godt. Var jeg deg ville jeg nok valgt lite grey fremfor grey i hvert fall. CRT White har jeg aldri sett, så den kan jeg ikke kommentere på.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte kanskje grey lite er et bra valg jeg og, siden jeg har 100% lyskontroll og mørke vegger/tak. Men jeg er sortnivå-junkie, så derfor jeg lurer Noen som har prøvd Goo med AN110?

Etter hvor mange timer begynte lampa di å svekkes? Kjørte du normal eller low power modus? På min AN110 er det 2 år lampegaranti uansett timer, så jeg regner med at hvis den blir noe særlig svekket innen 2 år går det på garantien.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På low-modus syntes jeg lampe begynte å bli svakere på omtrent 500-600 timer, kanskje noe mer. Da er det selvfølgelig mulig å sette den i high modus for å få litt ekstra pift. Dette var en PT-AE700. Jeg brukte forøvrig et ND2 filter på min, men denne pleide jeg å ta av på mørke filmer.

Absolutt sort er en ting, men det er ikke bra om detaljer begynner å forsvinne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •