Adeo vs DreamScreen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Adeo vs DreamScreen

Adeo Greyvision Plano Delux ramme mot Dreamscrean Dynagrey ramme lerret.

Skal brukes med BenQ 8720 eller bedre pj.

Noen erfaringer å dele når det gjelder valg her? Kommer til å sitte ca 3 - 3.2 m unna lerret, og har en kasteavstand fra pj på 3.8 m. Hva slags str burde man gå for?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    /bump

hm... ingen som har noen av disse lerretene nei..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adeo har bedre kvalitet. Jeg har testet begge deler, og det er nevneverdige forskjeller. Fordelen med Dreamscreen rammen er at den er fløyelbelagt og absorberer lyset bedre.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Adeo har bedre kvalitet. Jeg har testet begge deler, og det er nevneverdige forskjeller.
    Nevneverdig forskjeller ? Hva med å utdype dette litt mere :roll: !

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevneverdig forskjeller ? Hva med å utdype dette litt mere :roll: !
    Edit: Se post #10 for oppdatert info.

Det kan jeg

Adeo har:

-Bedre innsynsvinkel
    -Vesentlig bedre duk-kvalitet. Med det mener jeg slettere overflate.
    -Bedre kvalitet på rammen.

Sammenligner man Velour rammen til Adeo med Dreamscreen er det tydelig å se at Adeo er mer påkostet. Men nå var det vel snakk om den vanlige Adeo rammen og velour rammen til Dreamscreen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra. Her har vi litt info som hjelper når jeg skal kjøpe lerret om 1 mnds tid.
    Takk takk.

Det med velour er jo et poengt, men vet ikke om jeg vil prioritere å betale 2000 ekstra for dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med velour er jo et poengt, men vet ikke om jeg vil prioritere å betale 2000 ekstra for dette.
    Regner med du har fått med deg det, men Dreamscreen har Velour som standard.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, men på Adeo så kostet det 2500 mer ca. Men vil heller ha bedre duk enn å legge pengene i for å få velour.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten att jeg skal lage noen big deal ut av dette så har jeg Dreamscreen rammelerret selv.

- Innsynsvinkel får jeg ikke sagt så mye om da jeg aldri sitter på siden og ser på film. Rommet er ikke så bredt att jeg har denne muligheten.Sitter stort sett i sweespot og det fungerer veldig bra .

- Duken til dreamscreen har også veldig lite struktur, men i forhold til adeo vet jeg ikke da jeg ikke har sammenlignet dette.

- Rammen på dreamscreen er laget av aluminium og er velour belagt hele veien. Da den har svært liten egenvekt og skruer (tror jeg det var) som holder dette sammen så skal det veldig mye til for å si att de ene er bedre enn det andre. Her går det heller på feelgood følelse tror jeg

Men nå sies det jo att adeo (ikke invideo) går for å være noe av det bedre på markedet noe jeg ikke egentlig betviler men man betaler nok noe ekstra for navnet og jeg tror ikke att bilde blir så mye bedre av den grunn, til det er det for mange andre ting som spiller inn..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:

Nå viser det seg at jeg kanskje ikke har vært maksimalt heldig med duken jeg har på mitt lerret, slik at konkluderingen min kan muligens forandres. Da med tanke på innsynsvinkel og overflate.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det betyr at du sitter med et adeo eller dreamscreen? Og hvilken retning skulle preferansen i så fall endres?

Blir et av disse 2 lerretene.. men meget usikker på hvilket jeg kommer til å falle på. Innsynsvinkel betyr ingenting. Men struktur og kvalitet på selve lerretet betyr nok mest. Så er velour en evt bonus i så fall.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det betyr at du sitter med et adeo eller dreamscreen? Og hvilken retning skulle preferansen i så fall endres?

Blir et av disse 2 lerretene.. men meget usikker på hvilket jeg kommer til å falle på. Innsynsvinkel betyr ingenting. Men struktur og kvalitet på selve lerretet betyr nok mest. Så er velour en evt bonus i så fall.
    Jeg har Dreamscreen i dag. Ta de to tingene jeg la til i editeringen me en klype salt siden det viser seg at min duk kommer fra et parti med feilvarer.
    Jeg regner med å få den byttet snarlig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er påvist feil på den "duk-serien" jeg har (tidlig versjon). Jeg får ny om en måneds tid, så inntil da bør kommentarene mine om duken ikke tas så alvorlig

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Men om du har vært fornøyd til nå, selv med en eksemplar med prod.feil, så må jo lerretet sies å være av god kvalitet.

hm.... fortsatt usikker gitt... men hvis de som har Dreamscreen sier at det ikke er noe særlig synlig struktur å legge merke til i duken, så hadde det jo vært kjeft med velour på rammen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig att mitt 92 " Dreamscreen greyline kommer på avtorget snart, kansje du kan gjøre ett kupp der da vet du. Jeg driver å planlegger å snu hele kinorommet hjemme hos meg, og dersom dette gjøres så må jeg gå over til motorisert eller manuell utgave

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke Dreamscreen lerretet godt, men på Adeo er rammen vinklet ganske bratt inn mot duken, slik at eventuelle refleksjoner fra bilde som ligger litt ut på rammen ikke treffer tilbake mot deg. Det er derfor etter mitt syn ikke påtrengende nødvendig med velour på rammen. Men fancyfaktoren kan jo være av en viss betydning også da :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg ikke 1 sekund om fancyfaktor. Er duken slik at bildet blir bedre på adeo, så er det det lerretet jeg har lyst på. Har hatt en "billig" greyline lerret til nå, med PTAE700 som bildeyter. Men skal gå over til Benq 8720 eller bedre, og nytt dedikert rom, og da ønsker jeg lerret uten særlig struktur. På mitt forrige lerret syntes jeg nemlig at bildet virket "småprikkete" pga strukturen i lerretet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er ingen struktur i DreamScreen rammelerretene, har selv hatt en slik stående hos meg, så der må Ak har et problem som følge av en tidlig produksjon med tilhørende feil. Dagens utgaver har ingen struktur, du får heller skyte meg hvis så er tilfelle...

Når det er sagt er Adeo glimrende lerret, her kommer du godt ut av det i alle tilfelle!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Lygren, du gjorde ikke akkurat valget lettere

hm.. innkjøp skal skje i midten av mai, så jeg får vel tygge på det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten kommentar til det med struktur. Det er nok lett å tolke mitt utsagn "Med det mener jeg slettere overflate." til at duken har struktur, men det stemmer ikke. Det jeg skrev henviser til at duken ikke er 100% likt strammet over hele overflaten. Satser dog på at dette er i orden på siste revisjon duk som kommer etterhvert.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •