Vutec Silverscreen lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vutec Silverscreen lerret

Jeg lånte en prøve av vutec silverscreen lerret, og prøvde det sammen med min CRT projector, BG808s.
    Dette synes jeg var det beste bilde jeg har sett med min projector til nå.
    Er det flere der ute med samme mening eller annen mening om dette lerretet og CRT projecorer?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd dette lerret selv, men det jeg har lest om det virker svært positivt, kunne godt tenkt meg å prøve det selv. Hvor mye ligger prisen på for dette matrialet?. Hvilken gain har lerretet? Og har du tenkt å bruke til et torus lerret?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerretet har en gain på 6,0
    lerret har også en høy prisklasse variabelt etter størrelse.
    Mine merknader:
    Hvitt ble blendahvitt, det var akkurat som om filmen var nyvasket!!!
    Når vi la på prøven så den helt skarp ut, mens det andre hvite lerretet rundt så uskarpt ut.
    Fargene ble kraftigere, dypere.
    Man fikk en følelse for bedre 3D i bilde.
    Mens sort ble litt lysere. Jeg synes kansje sort fikk flere nyanser?
    Er det noen der ute som har sett det samme som meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan dette kjøpes?
    Planlegger bygging av ny HT, og jeg har tanker om et buet lerret (Torus).

80% av mine DVD filmer er også 2.35.1 ratio, og har intrykk av at også de aller fleste utgivelser er i dette formatet(?).

Mener kanskje det da er mest naturlig å lage lerret i 2.35.1, og heller da maskere inn til 16:9 v.hj.a gardinene på sidene....noen meninger?

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    Hvor kan dette kjøpes?
    Planlegger bygging av ny HT, og jeg har tanker om et buet lerret (Torus).

80% av mine DVD filmer er også 2.35.1 ratio, og har intrykk av at også de aller fleste utgivelser er i dette formatet(?).

Mener kanskje det da er mest naturlig å lage lerret i 2.35.1, og heller da maskere inn til 16:9 v.hj.a gardinene på sidene....noen meninger?
    Er enig i at de fleste filmer som en ser på er i 2.35:1, men de få gangene man kjører med 16:9 bilde vil man bruke utrolig lite av bilderøret. Her er et bilde som illustrerer dette:
    Den røde firkanten viser hvor mye som vil bli brukt av fosforet ved 16:9 visning, vis oppsettet primært er for 2.35:1.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    hmm..ja det er alltid best å utnytte mest mulig av fosforen, men uansett så har vel dette lite å si på valg av lerret på 2.35.1.

De rimelig få gangene jeg ser film i 16:9, vil jeg godta at fosforbruk blir redusert....MEN så har man jo TV sendinger i 16:9 da...Mulig det er dette som gjør at jeg sover så urolig for tiden :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf

Var antakelig første man i Norge med et Vutec SilverStar lerret. Dette mottok jeg via importør (T. AA. Import A/S) rett over nyttår til bruk med min DLP projektor Action! model one.

Importøren bestilte 5 stk SilverStar rammelerret av den eksklusive typen (8 cm aluminiumsramme kledd i svart fløyel) direkte fra Vutec i Florida i forbindelse med min ordre. Antakelig har importøren enda noen av disse igjen på lager (16:9 92"), dvs. i butikken i Torggata i Oslo.

Spesial bestilling burde heller ikke være noe problem da min opprinnelige ordre var på en 92" 2.35:1 cinemascope versjon (for konstant bildehøyde løsning) som jeg til slutt måtte slå i fra meg da model one projektoren ikke har linseforskyvning.

Her er en link til importøren i gulesider: http://www.gulesider.no/gsi/tolink.d...p;itemId=LISTP

Spør etter Tor...eventuelt send en mail til taimport@c2i.net

mvh
    raZorfish
    PS. Er forøvrig meget godt fornøyd med lerretet sammen med min HD2+ DLP projektor, men da dette er mitt første lerret noensinne har jeg i grunnen ikke noe sammenligningsgrunnlag. Dog hadde jeg lest mye bra om SilverStar på AVS forumet før jeg bestemte meg og prisen er dessuten noe gunstigere enn Stewart lerretene (Firehawk/Grayhawk).

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et lerret? Har lest in plass at det er plate, altså at det ikkje kan rulles sammen men kjem ferdigmontert?

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det,"lerretet" er en tykk/stiv plate med ferdigmontert ramme,meget solid konstruksjon.
    Generelt er dette lerretet ofte anbefalt med forholdsvis lys-svake projektorer på AVS,slik som SXRD.

Selger mitt meget rimelig grunnet flytting:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct/11320/cat/8

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •