Hvit lerrettsduk til 3,3 bredt lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvit lerrettsduk til 3,3 bredt lerret

Hva finnes av alternativer til lerretsduk til DIY?

Har planer om et lerret med 330 cm bredde, muligens buet. Det er ikke mange som leverer dette som jeg har sett. Helst hvitt med gain mellom 1 og 1,3 eventuelt lys, lys grått.

Link helst med pris

Alternativet er Carrada lerrett på 136" 2.35:1
    Men når det er snakk om anamorfe linser og bue er det nok best å tilpasse lerrettet til bildet og ikke omvendt.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo 330cm duk på avshop til 2500kr,- jeg bestillte akkurat en i grå, litt usikker på om de har i hvit dog..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lerretsprøver fra Avshop, men de er for mørk grå for mitt bruk tror jeg. Hvertfall med nåværende pj.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en kar på AVS som selger løpemeter av Stewart Screen Ultramatte 200. Den er kanskje mest beregnet på CRT-projektorer. Selv vurderte jeg å bestille noe, men har ikke kommet så langt enda.

Dette har han skaffet fra en kino som er lagt ned. Han hadde visst ganske mye av dette i god kvalitet. Tror du kan få i akkurat den størrelsen du vil ha. Koster $7 pr. kvadrat fot, så det blir ganske rimelig. Du finner annonsen under bruktsidene på AVS.

Noen av dere som kjenner Ultramatte 200 duken?
    Ultramatte 200

Den var forøvrig ikke AT, selv om den hadde vært på en kino.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede sak. Men er litt skeptisk til gain på 2 :shock: Men kanskje det kunne være noe. Vet at det er mange anerkjente som er skeptisk til Firehawk og den har vel gain på 1,25.....

Hva er omregningen fra fot til meter? (mener å huske at en fot er 33cm men er ikke sikker)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Spennede sak. Men er litt skeptisk til gain på 2 :shock: Men kanskje det kunne være noe. Vet at det er mange anerkjente som er skeptisk til Firehawk og den har vel gain på 1,25.....

Hva er omregningen fra fot til meter? (mener å huske at en fot er 33cm men er ikke sikker)
    Jeg tror 2.0 i gain blir litt i meste laget. Det vil blant annet skape en del problemer med sort-nivå om jeg har forstått det rett. Stewart Screen StudioTek 130 er vel noe av det bedre en kan få tak i med gain på 1.3, men det koster også deretter. Firehawk G3 og SST er kanskje også aktuelt, men like dyrt.

Jeg vet ikke om så fryktelig mange alternativer, men leter selv etter noe lignende. Har heller ikke bestemt meg for om det blir DIY eller ferdig kjøpt...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mulig at en kan bøte på sortnivået med et ND2 filter ?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mulig at en kan bøte på sortnivået med et ND2 filter ?
    Det vil kanskje kunne fungere, men jeg tror du vil få litt problemer med dette når du har 3,3 meters bredde. Et så stort lerret krever ganske mye lys. Med 100% lyskontroll så går det kanskje? Vil tro du mister noe dynamikk i bildet. Dersom du skal bruke anamorph linse og dermed litt lang kasteavstand, så mister du også litt lys. På det fleste projektorer er det tross alt ganske stor forskjell i lysstyrke mellom short- og long-throw.

Personlig er jeg lite lysten på å bruke ND-filter på min VW50. Jeg liker det bildet som den gir uten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg vet ikke om så fryktelig mange alternativer, men leter selv etter noe lignende. Har heller ikke bestemt meg for om det blir DIY eller ferdig kjøpt...
    SMX er jo et alternativ. Det er jo i tillegg AT. Det har gain på 1,3. Ligger på 4 dollar per sq fot.

Har en prøve på dette liggende som jeg testet i min kino. En lting jeg da la merke til var at når biten var festet midt på lerrettet ble den nesten usynlig selv mot mitt grå lerrett, men i det øyeblikket det kom det svakeste lille lys inn i rommet (f.eks. dør på gløtt) så kom testbiten til syne. Tror selv dette har med gain å gjøre.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det vil kanskje kunne fungere, men jeg tror du vil få litt problemer med dette når du har 3,3 meters bredde. Et så stort lerret krever ganske mye lys. Med 100% lyskontroll så går det kanskje? Vil tro du mister noe dynamikk i bildet. Dersom du skal bruke anamorph linse og dermed litt lang kasteavstand, så mister du også litt lys. På det fleste projektorer er det tross alt ganske stor forskjell i lysstyrke mellom short- og long-throw.

Personlig er jeg lite lysten på å bruke ND-filter på min VW50. Jeg liker det bildet som den gir uten.
    Jeg kan jo ikke dette, men gain på 2 vil vel si at det reflekteres 100% mer lys enn fra et med gain på 1. På samme måte vil et ND2 filter gi 50% reduksjon i lys. Det vil si at en kan bruke et 2 gain lerret med ND 2 akkurat som et 1 gain lerret uten.

Eller

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMX er jo et alternativ. Det er jo i tillegg AT. Det har gain på 1,3. Ligger på 4 dollar per sq fot.

Har en prøve på dette liggende som jeg testet i min kino. En lting jeg da la merke til var at når biten var festet midt på lerrettet ble den nesten usynlig selv mot mitt grå lerrett, men i det øyeblikket det kom det svakeste lille lys inn i rommet (f.eks. dør på gløtt) så kom testbiten til syne. Tror selv dette har med gain å gjøre.
    SMX har jeg vurdert en stund, men jeg er blitt litt skeptisk etterhvert. Mistenker at det er blitt litt mye hypet på AVS (hvor det tross alt skrives veldig my rart). Du trenger noe lenger sitteavstand (fremhever SDE) og dessuten kan AT skjermer gi økte problemer med moire på digitale projektorer. Det siste negative punktet er at de mister en del lys. I din kino vil dette være kritisk? Personlig ville jeg styrt unna SMX og andre AT lerret, med mindre du planlegger å ha høytalerne bak duken. Da har det noe for seg, men hvis ikke så får man kun ulempene og ingen av fordelene.

Det fenomenet du beskriver kjenner jeg dessverre ikke til.

Hvis noen har andre forslag til duker så hører jeg dem gjerne...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min antatte favoritt er Clearpix 2, den er AT, har ikke synlig perforering og er egentlig perfekt untatt en viktig ting PRISEN :evil: Den er kjempedyr

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min antatte favoritt er Clearpix 2, den er AT, har ikke synlig perforering og er egentlig perfekt untatt en viktig ting PRISEN :evil: Den er kjempedyr
    Ja, du har rett. Screen Research får Stewart Screen til å virke billig!

Jeg kan jo ikke dette, men gain på 2 vil vel si at det reflekteres 100% mer lys enn fra et med gain på 1. På samme måte vil et ND2 filter gi 50% reduksjon i lys. Det vil si at en kan bruke et 2 gain lerret med ND 2 akkurat som et 1 gain lerret uten.

Eller
    Det virker litt rart at det skal være slik. Det kan jo ikke oppstå noe mer lys? Jeg er også usikker.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorAtle
    Counterpointer, har du noen mulighet til å montere prosjektøren lavere? Jeg har sett bilder av Dalite HiPower, og den gir veldig jevn lysstyrke over hele skjermen. Har dog ikke sett den selv.
    Har pj i øvre kant av lerret, vanskelig å flytte den mye ned. Slik det er nå er den vel ca 60 cm over senter på skjerm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •