ScreenGoo CRT-white

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ScreenGoo CRT-white

Er det noen av dere som har prøvd ScreenGoo sin CRT-white? Jeg mener å ha lest et eller annet sted at denne har ganske høy gain. Stemmer det?

Jeg skal bruke Goo til et lerret til VPL-VW50, men er usikker på hvilken nyanse jeg skal ha. Jeg har allerede et lerret malt med digital grey, men jeg synes dette blir noe mørkt til projektoren... Jeg lurer derfor på om jeg skal kjøpe Digital Grey Lite eller CRT-white?

Tips og erfaringer mottas gjerne...

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CRT white.
    Hvor høy gain det er vet jeg ikke men litt over 1 tenker jeg, det avgir noe mer lys enn Euroscreen, men med mye bedre fargegjengivelse og dybdefølelse.

Jeg har ingen hotspot problemer så det er ikke for høy gain i allefall.
    Det passer perfekt til min BG808s.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en liten oversikt over hva Goo selv angir om Gain på de forskjellige lerrets malingene sine. De har vel også en projektor kalkulator for de forskjellige typene, kanskje du finner det du leter etter der.

Kjørte for gøy i gjennom denne goo kalkulatoren for VW50 og et 107" 16:9 lerret i et mørkelagt hjemmekino miljø osv og da anbefalte programmet Digital Grey Lite Topcoat - 4600 og Digital Grey Lite Basecoat - 4744
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kalkulatoren anbefaler Digital Grey Lite. Personlig har jeg mest tro på hvit ettersom det kanskje er det mest korrekte. Projektoren har tross alt såpass god kontast og godt sortnivå at jeg tror det skulle fungere ganske godt.

Rommet er forøvrig ikke et dedikert rom, så det er forholdvis lyse vegger og tak. Lerretveggen er maskert med sort.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Ja, kalkulatoren anbefaler Digital Grey Lite. Personlig har jeg mest tro på hvit ettersom det kanskje er det mest korrekte. Projektoren har tross alt såpass god kontast og godt sortnivå at jeg tror det skulle fungere ganske godt.

Rommet er forøvrig ikke et dedikert rom, så det er forholdvis lyse vegger og tak. Lerretveggen er maskert med sort.
    Hvis du ikke har veldig god lyskontroll (reflekterende vegger) så ville jeg vurdert grey lite.
    Det er lite reflektert lys som skal til før sort blir gråere.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv kjøpt CRT White til min pearl, dessverre ikke ferdig malt, men har mest tro på dette. Har testet det tidligere ,men da med CRT projektor og bildegjengivelsen var upåklagelig. Som du sier LL, pearl har gode specs iforhold til sortnivå /kontrast så jeg tror nok CRT white skulle være det rette valget spesiellt om du skal gå over 100". Har lest at CRT white skulle være spesifisert til 1.8 gain. Projektoren bør da plasseres deretter så du får utnyttet denne gainen til det fulle:-)
    Liker bilder som gnistrer.
    På mitt gråe adeo lerret synes jeg pearl blir litt dunkel, så det var hovedgrunnen til at jeg satset på et hvitt lerret.

pt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    har selv kjøpt CRT White til min pearl, dessverre ikke ferdig malt, men har mest tro på dette. Har testet det tidligere ,men da med CRT projektor og bildegjengivelsen var upåklagelig. Som du sier LL, pearl har gode specs iforhold til sortnivå /kontrast så jeg tror nok CRT white skulle være det rette valget spesiellt om du skal gå over 100". Har lest at CRT white skulle være spesifisert til 1.8 gain. Projektoren bør da plasseres deretter så du får utnyttet denne gainen til det fulle:-)
    Liker bilder som gnistrer.
    På mitt gråe adeo lerret synes jeg pearl blir litt dunkel, så det var hovedgrunnen til at jeg satset på et hvitt lerret.

pt
    Skal være enig i det.
    Men det krever god kontroll på reflekterende lys fra vegger og vindu.
    Det er ikke mye lys som skal til før det sorte får lide kraftig, det merker jeg stor forskjell på etter jeg malte rommet i helmatt maling.

Men jeg har ikke prøvd grey lite, så for alt jeg vet kan det hende den totale opplevelsen blir dårligere med dette.
    Men det er i allefall noe å vurdere synes jeg. :-D

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles usikker på hva jeg skal velge. Det blir enten CRT white eller Digital Geay Lite.

Nå skal du male ditt lerret Per Thomas? Har du dedikert kinorom eller annen løsning?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles usikker på hva jeg skal velge. Det blir enten CRT white eller Digital Geay Lite.

Nå skal du male ditt lerret Per Thomas? Har du dedikert kinorom eller annen løsning?
    Ja jeg ville også vært usikker på dette valget, både pga hvor mye lyskontroll man har i rommet spiller inn for bruk av hvitt lerret på en såpass kontrast og sortnivå kompetent projektor, og pga at lysstyrken på lampen også gradvis reduseres over tid, og da vil kanskje Digital Geay Lite etter noen hundre timers videre bruk, bli like dunkel som Digital Geay i dag.

En løsning er kanskje å gjøre noe med lyskontrollen i rommet, med mørke forhheng foran lyse flater som kan brukes avdekkes/dekkes til ved behov, og velge CRThvitt lerret, eller så kan man kanskje øke brennvidden på projektor objektivet og redusere både lerret størrelsen og sitte avstanden og få et mere lysterkt bilde på en Digital Geay Lite eller Digital Geay duk, som er mindre skadelidene av lyskontrollen i rommet.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

håper å få malt lerretet før mndskifte. Satser på en dedikert løsning på soverommet med sorte gardiner og sort tak av scenemolton.

pt

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere har jeg sortmaskert lerretsveggen. Det planlegger jeg også å gjøre denne gangen. Videre vil jeg nok se etter mulige løsninger for maskering/maling av tak og kanskje vegger i en mørkere nyanse. Det må jeg se litt an. Tror jeg kommer til å velge CRT-white.

Per Thomas: Planlegger du å bruke rulle eller sprøyte?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe sprøyteutstyr så regner med det blir den gode gamle filtrulla. Funker fint det. 6 uker etter jeg malte mitt forige GOO lerret så jeg ingen struktur eller "feil" i så måte, dette ble da gjort med Filtrulle.

pt

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Har ikke noe sprøyteutstyr så regner med det blir den gode gamle filtrulla. Funker fint det. 6 uker etter jeg malte mitt forige GOO lerret så jeg ingen struktur eller "feil" i så måte, dette ble da gjort med Filtrulle.

pt
    Blir det helt glatt? altså INGEN struktur med filt?

Jeg brukte den medfølgende rullen i settet og det fungerte helt fint, men det blir noe struktur, men det er ikke noe jeg legger merke til uten at jeg står 1m fra lerretet.
    Ellers ingen feil.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Blir det helt glatt? altså INGEN struktur med filt?

Jeg brukte den medfølgende rullen i settet og det fungerte helt fint, men det blir noe struktur, men det er ikke noe jeg legger merke til uten at jeg står 1m fra lerretet.
    Ellers ingen feil.
    Det skal være struktur i Goo. Den skal ikke være helt glatt, men ruglete.

Det jeg bekymrer meg litt for er synlige rullemerker/overganger. Jeg kan se dette et sted på mitt eksisterende lerret. Dette er kun synlig i svært lyse scener... Kanskje litt ubevist uforsiktighet da jeg malte det? Dere ser ikke noe slikt hos dere?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være struktur i Goo. Den skal ikke være helt glatt, men ruglete.

Det jeg bekymrer meg litt for er synlige rullemerker/overganger. Jeg kan se dette et sted på mitt eksisterende lerret. Dette er kun synlig i svært lyse scener... Kanskje litt ubevist uforsiktighet da jeg malte det? Dere ser ikke noe slikt hos dere?
    Hvis du stryker over lerretet mange ganger og med mindre og mindre press på rullen for hver runde, samt ALLTID stryke fra ende til ende uten stopp så får du ingen overganger, det gjorde i allefall ikke jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •