Sortnivå TX 300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sortnivå TX 300

Hei.
    Jeg har nå skaffet meg en ny Hitachi TX 300, og er veldig fornøyd med den, på de viktigste områder hvertfall.

Problemet er sortnivå... Jeg har et billig hvit lerret jeg kjøpte på komplett, samt hvite vegger og tak. Dårlig kombinasjon.
    Jeg syns det fungerer bra på film så lenge det er helt mørkt i rommet, men når jeg koblet opp et "mørkt dystert" dataspill så kunne jeg bare gi opp, så ingenting. Finnes det håp om jeg skaffer meg nytt lerret? Kanskje jeg har litt store forventninger til Tx 300?

Thomas

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være slik at du ikke ser i mørket i en film eller dataspill. Et grått lerret vil forbedre sortnivå og kontrast, men det er nok ikke problemet. På min tw600 var det en innstilling som "kuttet" det siste av gråskalaen i bildet slik at jeg så veldig lite i mørke filmer. Tror enten det er projektor innstilling, eller data innstilling. Har du DVE? Sjekk om du kan vise alle linjene i sortnivå innstillingen der. Det var slik jeg merket at noe manglet i bildet mitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc'en eller konsollen din har nok feil gammainstilling, høres det ut til. Sjekk denne, evntuelt sett opp gamma på projektoren din.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problem med min TX200. Rett ut av boksen var det ikke lett å se detaljer i de mørkeste partiene. Du kommer imidlertid langt med en runde med en kalibreringsdisk som feks DVE. Det er absolutt verdt å kjøpe en slik. Det finnes også en Guide til bruken av DVE-disken på forumet. http://avforum.no/forum/kalibrering-...lp-av-dve.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •