akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 04/11/2002 : 23:58:19
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kalibrer farger, lys og kontrast 100 prosent optimalt for en film for så å finne ut at det er totalt ræva på neste film.

Hvordan finne den gylne middelvei inntil Calibrator blir released ???

MVH
Roger

Min hjemmekino:
http://www.minhembio.com/show.asp?user=akse

Endret av - akse on 11/04/2002 23:59:25

Arendal
Fersking

Norway
7 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 14:31:13
--------------------------------------------------------------------------------
Det du lider av er calibratuspsycotus.

Hvis du synes du ser edge enhancement på filmer hvor alle damene går med lite klær men med høyhelte sko i senga.

Da er det bare en ting å gjøre:
Justere bildet etter en eneste DVD, for eksempel THX Optimode kalibreringen på Star Wars og leve med resultatet.

Det er litt synd hvis handlingen og opplevelsen av filmen blir skadelidende fordi en blir så opphengt i lyden og bildet.

Dette er vanligvis et fenomen som oppstår når man bytter utstyr, og så gir det seg etter hvert.
Problemet til mange av oss, er at vi bytter utstyr og tweaker hele tiden slik at tilstanden er nærmest permanent.

Jeg vet det, for jeg har vært sykere enn de fleste og sliter fremdeles litt med dette.

For å si som Øystein Sunde: Du blir ikke riktig frisk, før du har hatt det skikkelig ille.

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 19/11/2002 : 22:43:48
Her er det en fordel med en HTPC isteden. Den kan kalibrere på dvd basis. Populært blir det ikke uansett. Venner kommer på besøk og må vente i 10 minutter pga førstegangskalibrering av plata

Mvh
Roger

Endret av - Roger on 11/19/2002 22:47:57