Lerret på plate.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret på plate.

Tenkte jeg skulle dele mine positive erfaringer ved å bygge om mitt nedtrekkslerret til "rammelerret".
    Jeg var lei av bølger i lerretet og ville bygge om til rammelerret.
    Jeg kjøpte en MDF plate, og stivet den av med 1 1/2" x 3" lekter rundtom. Så grunnet jeg platen. Gikk til inkjøp av Jotun våtromstapetlim 1liter. Rullet ut godt med lim på platen. Så tok jeg lerretet mitt, Grandview, som jeg hadde klippet løs fra "boksen" og la det på platen. Brukte så en slik dings som man stryker ut tapet med for å stryke ut overflødig lim og evt luftbobler.
    Resultatet ble 100%. Ikke en eneste boble og ingen bølger. Og heller ingen etterstramming med borrelås eller slike ting.
    Kan annbefales. Det tok maks 5 min å lime lerretet på platen.:-D

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du ikke får samme problem som Kokken. Hans sitt greyline lerret boblet etter en stund (sikkert reaksjon med limet) men vet ikke hvilket lim han brukte. Jeg klarte dog ikke å fikse det så det blir nok noe dama kan male på istede :-D

Ikke meningen å skremme deg men...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Nei håper ikke det.
    Men jeg tror ikke det skjer. Den største grunnen til bobler tror jeg ligger i valg av lim. Dersom man bruker en tokomponent lim så vil den gasse lenge etter den er "tørr". Og dersom man da har limt lerretet på for tidlig blir denne gassen fanget bak lerretet som da vil resultere i bobler.
    Men den limen som jeg har brukt er enkomponent.
    Det er nå tre dager siden jeg limte lerretet og det er fremdeles 100%.
    Dersom du har bobler i ditt lerret, har du prøvd å stikke hull på boblen med en nål og presse luften ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepps! Tenkte jeg skulle puste pittelitt liv igjen i denne tråden for å spørre om du fortsatt har et boblefritt lerret? =)
    Har nå bestilt DIY lerret selv fra avshop og vurderer forskjellige måter å lage rammelerret ut av dette

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Jaja jeg må nok bite i det berømmte eplet. :-) Det er blitt små bobler. Men jeg må nermere en en halv meter for å se dem. Og de er ikke mulig å se når jeg ser på film.
    Hvorfor dette har skjedd er litt merkelig. Det som kanskje er grunnen er at den grunningen jeg har brukt ikke var til våtrom. Og limen er til våtrom. ?
    Bortsett fra dette er jeg meget fornøyd med slik jeg har gjort det. Og så lenge boblene ikke er synlige når jeg ser på film så vil jeg ikke gjøre noe for å utbedre det.
    Lykke til.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke grunningen sin skyld...
    Våtromslim har selv om den er 1 komponent en tendens til å avgi gass under herdeprosessen.
    Dette vil fremkomme som luftbobler, og det kan bli mange av dem....
    Følg bruksanvisningen på limet nøye...la den tørke lenge og unngå våtliming.
    Påfør lim på begge limflater og la det tørke lenge før sammenliming, det er min erfaring for å unngå luftbobler.
    Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •