Kvalitet på Invideo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på Invideo

Jeg bestilte nylig et Invideo Ramme 106" fra AV-shop, men etter å ha lest litt om Invideo her på forumet ble jeg i tvil.

AV-shop skriver følgende på nettsiden sin:

"Invideo produseres av Adeo og er en rimeligere variant av Greyvision serien deres. Dukmaterialet er i samme gode kvalitet, mens rammen er noe enklere både designmessig og kvalitetsmessig enn de noe dyrere Adeo Greyvision. Invideo lerretene leverer likevel et meget godt pris/ytelse forhold."

Duken er den samme som i Adeo-lerretet ifølge teksten, men så leser jeg her inne at dette ikke stemmer, og at dette er en dårligere duk som er beregnet på pc-presentasjoner.
    Stemmer dette?????
    Jeg valgte dette lerretet da jeg kan leve med en enklere ramme sålenge duken er den samme.
    Ble nå veldig usikker på om jeg skal returnere dette og gå for et annet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv dette lerretet, og må si at jeg er fornøyd med det.

Minhembio forum -> Invideo Projector Frame Screen Home Cinema Gray

Er en svensk tråd om lerretet og der er det mange som er fornøyd med det. De skal vist nok ha fått vite at lerretet er det samme som man finner i Adeo Plano, så det er kun rammen som er forskjellig.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en diskusjon om det. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er 100% fornøyd lengre. Og det er grunnet litt grov kvalitet på duken som gjør at bildet kan virke litt uskarpt og "dødt". Så jeg vurderer å bytte ut dette snart. Har faktisk et lysbilde-lerret (greit lerret på stativ) som gir mer sprut i bildet enn dette.

Om jeg anbefaler det eller ikke veit jeg ikke... Dessverre. men dette er min erfaring.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hvis den er grov i strukturen er det ikke samme duk som Adeo benytter på sine lerret, for de er svært finkornede...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

AV-shop skriver følgende på nettsiden sin:

"Invideo produseres av Adeo og er en rimeligere variant av Greyvision serien deres. Dukmaterialet er i samme gode kvalitet, mens rammen er noe enklere både designmessig og kvalitetsmessig enn de noe dyrere Adeo Greyvision. Invideo lerretene leverer likevel et meget godt pris/ytelse forhold."
    Dette er hva som sto på AV-shops sider når jeg bestilte lerretet i forrige uke.
    Når jeg tittet inn der nå er teksten rettet til følgende:

"Invideo produseres av Adeo og er en rimeligere variant av Greyvision serien deres. Dukmaterialet er i god kvalitet, mens rammen er noe enklere både designmessig og kvalitetsmessig enn de noe dyrere Adeo Greyvision. Invideo lerretene leverer likevel et meget godt pris/ytelse forhold."

Altså er dette ikke samme duk som Adeo bruker, og jeg føler meg lurt av missvisende tekst her da jeg heller hadde valgt et DreemScreen Grayline om jeg hadde visst dette.

Jeg har heldigvis ikke pakket lerretet opp enda. Skal nå kontakte AV-shop for å be om å få byttet det. Sier de nei til det leverer jeg det tilbake på angrefristen, og kjøper et nytt et annet sted
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil se det lerretet, kan du jo alltids kjøre en tur nedover. Har ikke noen dedikert hjemmkino, men regner med at du i hvertfall vil få et bra inntrykk av lerretet. Ta en tur til helgen om det passer.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kontaktet AV-shop og det var bare å levere Invideo-lerretet tilbake. Gjenstår nå bare å bestemme meg for om det blir Adeo eller Euroscreen....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er et Adeo GreyVision Ramme 240cm i bestilling. Fikk veldig god service fra AV-shop i denne saken :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er bedre en bra kundeservice.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hvis den er grov i strukturen er det ikke samme duk som Adeo benytter på sine lerret, for de er svært finkornede...
    Nettopp, har dette såkalte "Adeo" Invideo greyvision lerretet... Det funker, men det er langt fra bra nok!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •