Skal lerret tilbake i kasse eller henge nede hele tiden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal lerret tilbake i kasse eller henge nede hele tiden

Hei..

Jeg lurer på om det er noen fordel med å trekke lerret tilbake i kassen etter en er ferdig med det, eller skal det henge nede hele tiden?
    Jeg tenker da på om det blir bølger på lerret om en driver drar det opp og ned hele tiden.. og om det kan ta skade av å henge nede konstant...

For meg vil det virke logisk at det beste vil være og ha det nede til all tid..

Hva mener dere???

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde mitt lerret hengende nede konstant i ca 3år, tok på ingen måte noen skade av dette!

Hørt at det er et potensielt "bølge" problem å dra det ned og opp ofte....

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde mitt lerret hengende nede konstant i ca 3år, tok på ingen måte noen skade av dette!

Man kan jo spørre seg hva man skal med et pulldown lerett om det skal være nede hele tiden.
    Svaret på dette er jo ganske enkelt.Du har rett å slett ikke bruk for et pulldown lerett.

Kjøp et ramme lerett.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer

Man kan jo spørre seg hva man skal med et pulldown lerett om det skal være nede hele tiden.
    Svaret på dette er jo ganske enkelt.Du har rett å slett ikke bruk for et pulldown lerett.

Kjøp et ramme lerett.

Det var i en tid da lommeboka var slank og rammelerret var uhyrlig dyrt!
    Desuten var hele poenget å kombinere med tv og prosjektor, selv om tv´en ble kastet ut etter 1mnd

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt nedtrekkslerret i litt over ett år og det er i bruk daglig og jeg trekker det bestandig opp i kassen. Har ikke bølger i lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har motorisert lerret, men dette henger konstant nede da jeg synes det er for mye jobb å stoppe det akkurat i samme posisjon, slik at bilde blir rett, hver gang det skal brukes. Lerretet har ikke tatt skade av dette.

Newcomer Outbreak1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

Ja... Er helt enig med at det er litt teit kjøpe et pull down om det kan henge nede hele tiden, MEN jeg bor i en leil jeg ikke skal ha så alt for lenge tror jeg, så tenkte spare litt penger, samt vente med ramme til jeg vet hvordan det neste rommet jeg skal ha projektor i blir seende ut

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenare
    Jeg har motorisert lerret, men dette henger konstant nede da jeg synes det er for mye jobb å stoppe det akkurat i samme posisjon, slik at bilde blir rett, hver gang det skal brukes. Lerretet har ikke tatt skade av dette.
    Hva slags type lerret har du? De aller fleste motoriserte lerret har regulerbar endestopp-bryter som gjør at du kan stille nøyaktig hvor lerretet skal stoppe på vei ned. Mange har også endestopp-bryter i topp, slik at man f.eks skal kunne gjemme lerretkassen over en himling og la kun lerret stikke ned gjennom en glipe i himling/tak.

For øvrig er min erfaring at lerretene holder fasongen best dersom de står i èn posisjon, altså helst nede.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •