Holder på å lage ett sammelerret.. Behøver tips om evt festing av lerret på rammen med borrelås.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Holder på å lage ett sammelerret.. Behøver tips om evt festing av lerret på rammen med borrelås.

Som emnet sier,så mener jeg å ha lest her på forumet at noen har,med hell, brukt borrelåsteip" med hell istedenfor å bruke stifter. Dette for å kunne etterstramme og slikt. Men hvilken type er kraftig nok til ett slikt behov da? Skriver inn innlegget via mobil nå for jeg har ikke nett her jeg holder på med lerretet. Venter i spenning på raske og gode svar..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at borrelås holder dårlig. Jeg laget et sånt lerret for en del år siden, 16:9 med ca. 110" diagonalt fra hjørne til hjørne og festet duken til ramma med borrelåstape jeg hadde kjøpt på Biltema. Det som skjedde var at borrelåsen ikke holdt lerretet stramt, så det måtte etterstrammes hele tiden. Og når det ble sommer fikk varmen limet i tapen til å løsne på oversiden og sige nedover på ramma, så det ble et skikkelig klin å få av alt sammen igjen. Det endte med at jeg kjøpte svarte stifter og spikret fast duken til ramma, og da holdt det seg stramt og fint helt til jeg tok det ned et par år etter.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da. Men det må da kunne finnes kraftigere borrelåsløsninger enn biltemas vel? Noe som sitter skikkelig? Jeg er nemlig så steike engstelig for at om det blir med stifter så blir det ikke stramt nok og jeg blir sittende og irritere meg konstant over dette.. Ingen som vet om skikkelig kraftige borrelåsopplegg altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det finnes noe industrialgrade-panzer borrelås som vil klare jobben fint, men det er ikke noe stress å få det så stramt man bare vil hvis man har noen til å hjelpe seg med å holde når man slår inn stiftene.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3M borrelåstape. Den kan du nesten slepe en bil opp av grøfta med

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor bruke borrelås og bli tvunget til å etterstramme istede for stifter og slippe å etterstramme?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel an på borrelåsen...

Jeg kjøpte borrelås i en tøyforretning, Hansen & Dysvik eller noe, og den satt som veggen. Ingen behov for å etterstramme.

Grunnen til at jeg brukte borrelås var at jeg ville ha muligheten til enkelt å bytte lerret/ramme.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke litt rundt over helga for det kunne vært ok å bruke denne løsningen om det er mulig ja.. Kommer tilbake med innspill etter litt research..

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    borrelås funker fint det, Lissau bruker blant annet dette på sine lerret. Men sikkert litt kvalitetsforskjeller ute å går på borrelåsene da..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •