Gjemme lerret i stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gjemme lerret i stua

Heisan

Jeg har tenkt å installere en projektor i stuen, og siden jeg har en 37" LCD allerede vil jeg helst ikke ha et "skjemmende" lerret midt på veggen. Jeg lurer derfor på om noen har prøvd å bygge lerretet inn i for eksempel en LACK-hylle fra IKEA..? Hyllen er bare 110 cm bred, men det finnes kanskje lignende hyller fra andre leverandører. Ser for meg et lerret med bredden 170-180 cm. På den måten kan lerretet være skjult helt frem til man ønsker å vise film. Tenkte i tillegg å investere i en projektor av typen LG AN110 for å gjøre det så diskret som mulig. Disse kassettene til lerretene er ofte litt store og krever litt plass, men regner med det er flere her på forumet som har vært inne på tanken før. TVen er omtrent 14 cm dyp ut fra veggen, og lerretet må henge foran denne. En hylle på ca 20 cm dybde vil være tilstrekkelig.

Det er forresten min første innlegg her på forumet, har spasert alt for mye rundt som anonym gjest...

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet.

Anbefaler deg å surfe litt rundt på hjemmekinoområdet. Det er svært mange flotte løsninger å se under kategorien "Kombinert rom". Her vil du kunne finne ulike måter å gjøre dette på, mange har også lagt ved beskrivende tekst på hvordan de har tenkt, og hvordan de har gjenomført løsningen.

Lykke til med planleggingen og oppsettet!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle vel hatt en slik en du.. ;-)

IKEA | hjem | Bokhyller & oppbevaring | Hyller | Hyller | LACK Vegghylle

Problemet blir å få festa lerretet inni hylla, lackhyllene er fyllt med avispapir, så det er ikke mye å skru i inni der......

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noe slikt kan brukes?

http://www.vogels.com/detail.asp?ISS...D=83&PlineId=0

Du må ikke ha rammelerret vet du? Du kan eventuelt kjøpe deg et motorisert elektrisk lerret som kan bygges inn taket? Eller ha et vanlig pull-down lerret hengende i taket (forutsattat du ikke har noe i mot at kassetten er synlig).

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tanker om rammelerret, med maleri eller fotomontasje på baksiden.
    Da er det bare å ta det ned fra veggen, snu det og henge det opp når man skal se film.
    Ellers vurderte jeg å feste et nedtrekkslerret bak på en AV benk e.l. Slik at det ble et pull up lerret istedet for pull down

Men jeg endte opp med det enkleste; pull down lerret i taket, fullt synlig. Og det ble WAF god nok for min sambo.......merkelig nok!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •