Lerret til AE500?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til AE500?

Er det grått (greyline) lerret som er best til denne projektoren også? Er hvit helt ute?

Blir billiglerret til å begynne med. Dessverre så er det ikke no Ikea her i Moss. Er det noen som har tips til et alternativ til rullegardin? Kan bli fare for laken om jeg ikke finner noe, og det har jeg lite lyst til å bruke.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert bruke et hvitt lerret , men du får noe bedre sortnivå med å bruke et grått.

Forresten hvis du flytter tilbake til trondheim så har de ikea her..... :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig en vurdering du må gjøre selv.. Tror de fleste ville gått for grått.
    Bedre sortnivå og "3d" effekt med grått lerret. Mer korrekte farger og mer lys med hvitt lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ihvertfall bestilt manuell nedtrekkbart Greyline til min ae500, regner med at resultatet blir ok. Får heller oppgradere til noe fetere elektrisk etterhvert..
    Skrellet blir ikke alt for imponert om jeg blåser for mye penger sånn rett etter jul osv..

Nilz

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det vel grått da. Farger kan man jo tweake.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hengt opp et grått laken som lerret, da noe annet billig alternativ var umulig å oppspore her i Moss. Det som er litt minus så langt er kontrasten. På mørke scener flyter ting sammen. Ikke helt det store smellet i fargene heller. Er dette i all hovedsak lakenet? Hva vil bli bedre med et skikkelig lerret? Og vil det bli stor forskjell? Om så, så kommer jeg til å kjøpe et skikkelig lerret fortere enn svint. Slik som det er nå, så er jeg ikke helt fornøyd.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at en del av det skyldes lakenet. Laken syntes jeg er noe av det dårligste man kan bruke. Jeg prøvde en gang og det var skremmende dårlig.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at jeg måtte gjøre et eller annet med lerretet med en gang. Det var langt under par. Så et klesskap måtte ungjelde da jeg røsket av dørene og slengte dem opp på veggen. Det var det beste jeg hadde for hånden. Og det ble en rimelig stor forskjell. Smellet i fargene som jeg hadde savnet kom plutselig fram. Lysstyrken ble også langt bedre. Til gjengjeld så gikk jo sortnivået rett i dass. Har lagt ved bilde for de som har lyst til å se forskjellen mellom et grått laken og en hvit skapdør.
    Nå håper jeg at et ekte greyline lerret vil gi noe av samme lysstyrken og fargene som skapdøra. Fargene vil jo ikke bli helt de samme i og med at det blir grått, men det er nødt til å bli mye bedre enn laken. [/img]

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No er det ein kompis av meg so er tenkt å kjøpa seg ein Panasonic 500, og eg har fått det ærefulle oppdraget å forhøyra meg om ke slags lerret han bør kjøpa.
    Ser dei fleste er enige i at grått lerret er det beste, og Greyline er det ein produsent eller berre fellesnevnar for gråe lerret?
    Link til nokon bra grå lerret?

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det en link http://www.avshop.no/catalog/index.php?cPath=22_23 eller du har vel sett denne linken før?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Greyline er betegnelsen på Euroscreen sin grånyanserte duk, da med gain 0,8 og Euroscreen's spesielle Greyline coating. "IKEA Greyline" er ikke er korrekt betegnelse, men siden jeg ikke tror Euroscreen har beskyttet Greyline branded, er det forsåvidt greit å benytte dette om andre typer lerret også, selv om jeg synes det blir litt misvisende å benytte en beskrivelse at en lerrettype med en helt spesiell gain og kvalitete med en rullgardin fra IKEA, uten at jeg påstår at ikke IKEA gardinen sikkert fungerer ypperlig for mange.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •