Perfekt lerrethøyde med 220cm tak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Perfekt lerrethøyde med 220cm tak

Hei folkens.

Dersom en ser bort i fra Offset, prosjektorstørrelse , veggavstand etc. Hva vil være perfekt plassering i dine øyne av et 200cm (91tommers) lerret når en har takhøyde på 220 ?

Er det mest behagelig med f.eks 40cm, 50cm, eller 60cm fra nedre lerretkant til gulv?

Ha en fin helg,

Mvh.

Tommy

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yo!

Hei, jeg har mye samme problem, bare hos meg er det veldig høyt under taket. Mange anbefaler at du setter deg i sofaen og lar øynene hvile på veggen. Dette bør være senter på lerret. Som oftest kan dette bli ganske høyt oppe på veggen med mindre du sitter i "tinsoldatstilling".

En annen ting som vil trekke lerret ned mot gulv er at (diskant)høyttalerene dine bør være midt på høyden av lerret for å få en match mellom lydbilde og posisjonering (i høyden) på lerret. Problemet er at høyttalere i dag har diskant gjennomsnittlig på 1 meter. Ditt 1m høye lerret vil da komme 50cm opp fra gulvet. Senterhøyttaler vil da gjerne komme såp lavt som 40cm fra gulvet

Lukke til!!!!

Peace E-man

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hva om du setter deg i sweetspot, setter deg i sittestilling og ser hvor det passer best med bildet?

Det gjorde jeg. Føler jeg at lyden er upassende i forhold til bilde, senker eller hever jeg bare lerrete.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •