Grandview Tab-Tension - mine initielle inntrykk + bilder!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Grandview Tab-Tension - mine initielle inntrykk + bilder!

Har endelig fått hengt opp og testet det spennende Grandview lerretet med tab-tension, som benytter et kablingssystem som strammer lerretet horisontalt.

Selve kassetten er en del tyngre og kraftigere enn Crystal / Greyline serien. Spesielt ble jeg overrasket over den enorme vektstangen, som er den tyngste jeg noensinne har testet eller sett. I tillegg til dette, er duken av et spesielt tynt materiale, som gir minimalt med bølger. Faktisk var det ingen bølger overhode etter at jeg fikk satt opp og justert litt på tension-systemet - 100% perfekt. ENDELIG finnes det en løsning for oss som ikke kan sette opp rammelerret i stuen.

Selve kassetten er faktisk såpass tung at min relativt stusselige kantlist ikke var tilstrekkelig kraftig, og dermed må jeg selv finne en annen løsning...

NB! Bildene er relativt store...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette lover meget godt Lygren! Da ser det ut som det finnes en god løsning for oss som ikke har plass til "rammespent" duk også

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

merkbar forskjell?

Men er det en merkbar forskjell mellom tab-tension og vanlig lerret uten??? Hvordan var det med å sette den opp, virket som noe kollosale greier..? Vurderer fortsatt grått lerret oppimot dette lerretet, men har enda ikke fått noen tilbakemelding om hva som da er å prioritere: hvitt tab tension eller grått lerret uten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men har enda ikke fått noen tilbakemelding om hva som da er å prioritere: hvitt tab tension eller grått lerret uten.
    Vanskelig å si.. Vil du ha en duk uten bølger må du ha "Tab Tensioned" duk. Dersom ikke dette er så viktig, er grå duk et godt alternativ til LCD/DLP projektor.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Du må rett og slett bare velge. Grått er etter min mening å foretrekke, men det er jo gjerne tab tension og en motorisert løsning også...

Var ikke noe problem å sette opp, alt kommer ferdig oppsatt... Bare sett to skruer i veggen og heng opp. Kabler er ferdig montert og klart til bruk på 220 volt system.

Om det er merkbar forskjell; ja, helt definitivt. Her var det ikke bølger å skimte i det hele tatt. Poenget er mer om litt bølger er så farlig. Jeg personlig synes lerret som Greyline fungerer ypperlig selv om de har bittelitt bølger.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg roter meg litt bort nå, men er det andre fordeler ved ett motorisert lerret enn at man slipper å dra det opp og ned? Føler jeg nærmer meg en beslutning nå

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er det andre fordeler ved ett motorisert lerret enn at man slipper å dra det opp og ned?
    Ja,
    Det at du ikke drar lerretet ned, og slipper det opp og lar en motor gjøre det i stedet, gjør at belastningen på selve duken og oppfestningen i "rullen" blir mindre. Dette gjør at det er mindre sjangse for at bølger i duken oppstår enn om man har manuellt lerret.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, da kan det se ut som jeg heller mot ett motorisert greyline 16:9 format. Takk for hjelpen. Siden dere står for butikken og så spør jeg og hvordan man gjør det med fjernstyring..pris og hvodan det bestilles?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei igjen

Originale Euroscreen fjernkontroller ligger på 3500 inkl. mva. Jeg tror, uten å ha testet dette, at Grandview kontrollen fungerer helt fint også på Euroscreen lerret, som koster kun 999. Vi har noen av disse liggende, og vi har noen av disse liggende, og ønsker du bestille en slik, bare inkluderer du det som kommentar når du bestiller, så legger vi det til.

Passer eller fungerer det ikke er det bare å sende kontrollen i retur, så får du eventuelt vurdere en Euroscreen kontroll.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt kul faktor med motorisert lerret er vel muligheten til å koble det til en 12v trigger på prosjektoren. de fleste prosjektorer har vel denne muligheten. ser jo unektelig litt proft ut når lerretet kommer ned i det man setter på prosjektoren 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Blir jo en del kabler som i så fall må legges da... Nesten bedre å kjøpe seg en X10 strømstyringssystem og heller sette opp en makro!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som selges av avshop :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    bl.a.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trigger

Hvor får man tak i denne triggeren? Har liksom ikke funnet noe svar på hvordan jeg får brukt denne funksjonen...HJELP. Har bestilt fjernkontroll til lerretet mitt, med det trenger jeg jo ikke om jeg finner ut hvordan det fungerer...

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvis man har X10, Girder og DVDSpy kan man virkelig gå amok. Jeg er nesten ferdig med et oppsett som leser av hvilket format filmen er og kjører lerretet opp akkurat passe mye.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nesten ferdig med et oppsett som leser av hvilket format filmen er og kjører lerretet opp akkurat passe mye.
    Genialt.. Kan du ikke i utstyrs tråden din fortelle litt om hvordan du gjør dette?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvordan ordner man denne triggeren..hvor kjøper man den?? Venter i spenning

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det ikke helt ferdig ennå, men det er LUA skripting på HTCP som beregner bildets høyde (eller format) og sender den som en variabel til serveren (der X-10-utstyret er tilkoblet) når jeg trykker på en knapp på fjernkontrollen (ellers ville det blitt jojo, og ikke lerret, med opp og ned hver gang jeg var innom en meny...). Det krever CM11A eller lignende X-10-enhet pluss X-10-modul for lerret og persienner (som den vel egentlig er bygd for). Jeg skal legge det opp på siden min når jeg er ferdig med det (men det kan ta et par uker, jeg har litt mye å gjøre i det såkalte virkelige liv for tiden).

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hvordan ordner man denne triggeren..hvor kjøper man den?? Venter i spenning
    12v trigger er noe utstyret enten har eller ikke har. min forforsterker har det. effekt forsterkeren min har det også. da kan jeg koble pre/pro sammen med en ledning, samt programmere denne triggeren til å skru på effekttrinnet når jeg skrur på forforsterkeren. når det gjelder pj, lerret og 12v trigger, så har en del pj en trigger. feks action. har lerretet også en så kan disse kobles sammen. da vil lerretet gå automatisk ned når man starter pj. men som lygren sier, så kan man med x10 ta dette mye lengre. da kan man lage macroer som dimmer lys etc. mulighetene er uendelige bare man har penger nok. jeg for min del, bruker fortsatt pengene på lyd og bilde før jeg bruker dem på automatisering.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine