Som skal monteres nesten i knekken mellom tak og vegg, men litt ut da jeg har veggplassert plasma. vil ikke ha nedtrekkslerret igjen pga bølger.. Eksprimenterer derfor med å lage ett lett men fast og fint skjelett i aluminiumsprofil. Dette skal visstnok bli meget lett i vekt, og ikke minst holde seg etter en har strukket lerretet. Vurderer to alternativer som ikke behøver å gå på bekostning av hverandre. Nemlig å feste det som sagt slik at når det er nede så er det bare en knapp cm foran plasmaen, og evt kunne hekte dette av og sette det på gjesterommet når det ikke er i bruk.

Alternativet er å gjøre seg litt flid med baksiden slik at jeg etter bruk faktisk hekter det opp i taket slik at det som er i nedkant blir også festet og det "ligger" i taket. Pga

konstruksjonen bør jo ikke dette prosjketet bli noe særlig tykkere enn mellom 1 og 2 cm :-)

Det er snakk om ett 16:9-lerret på 106 tommer.. Evt ett på 100 tommer da jeg ikke skal sitte SÅ langt unna da..

Hva tror dere? Blir dette for drøyt? Jeg har nemlig ikke mulighet til å ha rammelerret da plasmaen er veggmontert og jeg har ikke eget rom for dedikert hjemmekino?

Jeg sitter på vakt i natt, så alle konstruktive forslag mottas med takk, også evt kritikk i retning for hvorfor jeg ikke bør lage ett slikt prosjekt slik at jeg får meg litt å bryne meg på...

Er derfor ute etter forslag til MEGET billig materiale til lerret i første omgang, for så å heller trekke om til noe bedre om dette skulle funke.. Så kom igjen med tips, forslag og hint... Natten er ung.. :-)

P.S Etter at min forrige pj gikk i bakken har jeg ikke hatt mulighet til å kjøpe meg en ny. Men har nå flyttet, og er på markedet etter en rimelig brukt sak som kan klare nettopp 106 tommer i 16:9 på en maks kasteavstand på 3.8 meter med full zoom selfvølgelig :-) Jeg vet at Pana AE700 klarer det med glans, og også optima H30 klarer det. Men er det flere av det kaliberet som kan klare det? Selvfølgelig så rimelig som mulig så ikke madammen klikker totalt på denne "idiotiske" hobbyen min :-) Hadde ikke gjort noe om en slik brukt sak klarte litt mer enn stadndart oppløsning også selv om det er umulig med full HD... :-) Noen som har en brukande brukt sak liggende da?

Mvh