Adeo Grevision vs DreamScreen DynaGrey ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Adeo Grevision vs DreamScreen DynaGrey ??

Hei

Valget mitt står mellom Adeo Greyvision Delux P91 og DreamScreen DynaGrey. Jeg ønsker et 200cm 16:9 lerret.

Det skal brukes i ei kjellerstue med 3 små vinduer på motsatt side av lerretet (bak sofaen og PJ). Disse vinduene skal jeg sette rullegardiner på slik at jeg kan blende nokså bra. "Problemet" er bare at veggene ikke skal males veldig mørke, men i en normal lys farge (som f.eks Cafe Latte) eller en svak lys gråblå.

Det jeg lurer på er om jeg bør gå for et Greyvision fra Adeo kontra DreamScreen sitt DynaGrey som visstnok er litt lysere enn Greyvision.

Mitt bruksområde er ca 70% film og 30% til sport/tv. Ingenting bruk av spill.

PS! Prisforskjellen mellom de 2 betyr ikke noe, det som betyr er å få rette lerret til kjellerstua. Av PJ så vurderer jeg i første omgang en HC3100, kanskje en BenQ8720.

Mvh.

T Sund

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom prisen ikke er altavgjørende ville jeg anbefale deg Adeo. Duken er litt lysere på DreamScreen, det er riktig. Men ikke så mye at det er stor merkbar forskjell. Hovedgrunnen til at jeg ville valgt Adeo er rammen. Den er kraftigere, og virker mer solid. Den er også vinklet 45 grader inn mot lerretsduken unngår du gjenskinn i rammen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hovedgrunnen til at jeg ville valgt Adeo er rammen. Den er kraftigere, og virker mer solid. Den er også vinklet 45 grader inn mot lerretsduken unngår du gjenskinn i rammen.
    Er dette forsatt riktig for DreamScreen V2 DynaGrey (WideFrame) ?
    Jeg har tenkt å kjøpe en av disse to (rundt 100") for min Sharp VX-Z3000 PJ (i dedikert kinorom med full lyskontroll). Ambefaler du også Adeo Greyvision Plano Delux for mitt bruk ?

Mvh,

Jerome.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jerome!

Det samme gjelder for V2 ja. Hvilken farge er det på veggene dine? Dersom de er hvite, eller generelt lyse, vil jeg absolutt anbefale deg et grått lerret til Z3000. Det hjelper til med sortnivået, spesielt at det ikke "vasker ut" sortnivået ditt sålenge strølys blir reflektert av veggene rundt.

Rammen til Dreamscreen er vel også vinklet 45 grader inn ettersom jeg husker, men rammen til Adeo er en god del kraftigere og står for meg frem som mer stabil.

Om du trenger velour på rammen er det kun deg selv og din økonomi som bestemmer. Så lenge rammen er vinklet 45 grader er det ikke sååå prekært med velourkledd ramme, men det er jo absolutt det beste. Du kan la bildet gå litt utpå rammen uten å se noe refleksjon i det hele tatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke malt veggene enda men de blir ikke veldig lyse. Jeg har lest at det blir bedre med litt mørke vegger og tak.

Velour på rammen blir en del dyrere så det bli vel en vanlig Adeo Greyvision Plano Delux 100" for meg også.

Takk for hjelpen,

Jerome.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom prisen ikke er altavgjørende ville jeg anbefale deg Adeo. Duken er litt lysere på DreamScreen, det er riktig. Men ikke så mye at det er stor merkbar forskjell. Hovedgrunnen til at jeg ville valgt Adeo er rammen. Den er kraftigere, og virker mer solid. Den er også vinklet 45 grader inn mot lerretsduken unngår du gjenskinn i rammen.
    Jeg har både Adeo Greyvision og Dreamscreen Wideframe hjemme, og jeg vil tørre å påstå at Dreamscreen rammen er like solid. Den er også veldig pen (trukket i velour i likhet med "Adeo Greyvision Velour").

Dersom pris ikke er noe tema ville også jeg valgt Adeo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hat nettop bestilt meg et Adeo Greyvision lerret på basis av denne tråden. Sitter selv i et nokså lyst rom (hvite vegger og tak). Håper at dette er en bra match til TX200?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s0und
    Jeg hat nettop bestilt meg et Adeo Greyvision lerret på basis av denne tråden. Sitter selv i et nokså lyst rom (hvite vegger og tak). Håper at dette er en bra match til TX200?
    Er en brillefin match i et lyst rom.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Adeo greyvision og TX200 passer sammen kan også jeg skrive under på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •