Finnes det lerret under 70 tommer ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finnes det lerret under 70 tommer ?

Hei

Har tenkt å gå til innkjøp av en benq w100 og lerret. På bakgrunn av liten plass og kort sitte avstand på ca 2.8 meter i stua så lurer jeg kanskje på om jeg skal velge bort euroscreen lerret på 77". Har søkt og søkt på nettet, men enda ikke funnet noen lerreter som er på mindre enn 70". Finnes det i det hele tatt lerret under 70 tommer til hjemmekino bruk ? Vil gjerne ha pull down lerret, da lerret skal kunne drekkes ned foran tvbenken.

Håper dere kan hjelpe meg med noen forslag til hvilke lerret jeg skal velge, eller bekrefte eller avkrefte om sitteavstanden er for kort til det lerrete jeg allerede har tenkt på.

Mvh
    Klas A. Roksvaag

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den str vil være noe problem. Bruker selv 77" på nøyaktig samme avstand og de fleste som har vært her synes det er akkurat passe, noen synes t.o.m at det er for lite... Jeg ser ihvertfall godt uten å måtte flytte blikket mye eller bevege hodet. Kan t.o.m lene meg forover uten problem. Gå for 77" du

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Marantz her...
    Har selv ca 80" med ca 3m avstand, og det er IKKE for stort. PJ med god oppløsning gjør at det heller ikke blir kornete.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Heisann,
    har et Hitachi-lerret på 160cm breddde=72" du kan få kjøpt for 400,- hvis du kan hente det. Så får du testet om det fungerer hos deg.
    Edit: Bor i nærheten av Oslo.

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. jeg har 80" og litt mindre avstand da.. men uansett så var det for stort/nærme.. Ikke så mange som har vært her har klaga, men jeg syns det..

Snudde rommet 90 grader for noen uker siden, akkurat fått lengre kabler, og testa det nå.. det ble mye bedre..!

Det er klart at når det ikke er større marginer, så er det vel stor forskjell på resultatet på oppsettet ditt og mitt.. jeg har vel 2.6-2,7m og 80"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ellers takk mor10, men må først få prosjektoren. Er bryllup og baby i første rekke. Så oppgradering av hjemmekino Men til dere andre, tok litt i sitteavstanden. Den er på 2.6 meter, målt nå. Forsatt ikke for nærme Tusen takk for all respons. Utrolig greit å være medlem her når man trenger hjelp og ikke har all verden av peiling enda fordi man er ny i "gamet".

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok

Har gått opp til 170cm bredde, rett og slett fordi det er plass til akkurat det under skråtaket mitt. Sitter på ca. 3.5m med en Panasonic PT-Ae900e. Helt nydelig:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •