Invideo fremstilt som Adeo - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du finner neppe noe lerret i prisklassen under 30K som er "perfekt". Spørsmålet du bør stille deg (som Soundfre@k er inne på), er vel heller om du ser synlige feil i duken ala feil fargetemperatur, uniformitet, struktur, osv. Gjør du ikke det, så har du vel heller ingen problemer i forhold til å bruke duken til hjemmekino. ;-)
    Jeg er på ingen måte misfornøyd, heller tvert imot
    Men nå har jeg heller ikke noe referanse heller, da dette rammelerretet er det eneste jeg har sett et PJ bilde på.

Hva er den mest åpenbare forskjellen "den vanlige mann i gata" legger merke til på et dårlig lerret?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Jeg er på ingen måte misfornøyd, heller tvert imot
    Men nå har jeg heller ikke noe referanse heller, da dette rammelerretet er det eneste jeg har sett et PJ bilde på.

Hva er den mest åpenbare forskjellen "den vanlige mann i gata" legger merke til på et dårlig lerret?
    Mye av prisforskjellene på lerret handler vel om opphengs systemet slik at duken får en jevnt spennt overflate, valg av anti refleksjons belegg på ramma osv. Videre gjelder vel også de kravene som Gorm nevner tidligere.

Den feilen som vel er lettest å oppdage for et utrenet øye, er vel om det ikke er perfekt stramming av duken, slik at man får synlige bulker og geometri feil i bildet .

Ellers så gjelder vel hotspotting der den delen av bildet der refleksjons vinkelen på lyset fra linsa på projketoren korresponderer med vinkelen man ser inn på bilde på lerretet. Bildet blir liksom litt vel lyst og mister kontrasti et lite område. Dette trenger ikke bare hende på høy gains lerret.

Har sett lerret der det benyttes struktur der man kan få enkelte partikkler til å bli meget lyse og som lager noe som kan minne om en stjernehimmel. Vil tro at det er slike ting som kan spiller inn for sortering og pris på tilsynelatende like duker.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at det er noe i veien med spennet i duken ihvertfall. Men nå har ene strikken løsna, så venter på svar fra AVShop ang nye strikk.
    Ellers er lerretet strøkent i mine øyne. Skal sies at jeg fikk denne MEGET billig på brukten, så om det ikke hadde vært egnet til kino bruk, så hadde jeg ikke gått på det store økonomiske tapet

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt meg en 106" Imager lerret fra Multicom, så jeg er spent hvordan det er. Har et 93" Invideo lerret nå som jeg er meget fornøyd med. Mer fornøyd med Invideo lerretet enn Dreamscreen lerret jeg hadde før (hadde 3 stk Dreamscreen). Opphenget på Invideo (strikkene) er ihvertfall helt likt på Adeo Plano

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adeo 1. sortering og Invideo 2./3. sortering? :-D

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Kan ikke se at det er noe i veien med spennet i duken ihvertfall. Men nå har ene strikken løsna, så venter på svar fra AVShop ang nye strikk.
    AVshop kan du bare glemme. Jeg holdt på med de i fire måneder før jeg ga opp. Hos AV Concept ordnet det seg derimot :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått mitt 106" Adeo Imager med VisionGrey lerret. Første inntrykket er meget bra. Eneste firmanavn som det står på bruksanvisningen er Adeo. Så at dette er et Adeo lerret i en eller annen form er helt innlysende.
    Lerretet er produsert i Polen.

Jeg har nå sendt en mail til fabrikken og spurt om hva som er forskjell på Adeo Imager VisionGrey og Adeo Plano VisionGrey

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rapp
    AVshop kan du bare glemme. Jeg holdt på med de i fire måneder før jeg ga opp. Hos AV Concept ordnet det seg derimot :-)
    Tikk, takk, tikk, takk......Enda ikke hørt noe

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med importøren som nevnes ovenfor?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hva med importøren som nevnes ovenfor?
    Du er ikke tapt bak en vogn du

Tenkte jeg f... ikke på engang

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Adeo / Poland:

"Plano and Imager have the same surcface, such as VisionWhite, VisionGrey and VisionWhitePro. The frame is different, some like Plano and some like Imager. Plano have more options on sizes."

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •