Lerret til Sony VPL-VW50 "Pearl"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Stickan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til Sony VPL-VW50 "Pearl"

Hvilket type lerret er det som passer best til Sony "Pearl" eller "Ruby" ?

Hva med et Stewart lerret Studiotek 130, med gain 1.3

Har idag et Stewart FireHawk 110" rammelerret og tenkte evt. bare bytte selve duken.
    Vurderer innkjøp av pakken: Sony Pearl + Crystallio II VPS3800.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,899
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stewart Screen og Sony har nylig inngått et samarbeid om et lerret som er tilpasset SXRD-projektorerene til Sony. Denne går under navnet Firehawk SST (Sony Stewart Theater). Så vidt jeg vet så er denne duken basert på samme teknologi som Firehawk G3 (nyeste), men SST duken har en anelse mindre gain (1,25 mot 1,3) for å reduserer problemer med punkter på duken som lyser opp som små stjerner. Denne duken ble lansert på Cedia 2006 for omtrent en måned siden og skal nå være leveringsklar. Du finner pressemeldingen på Stewart Screen sine hjemmesider under hjemmerkino -> nyheter.

Jeg har send en mail til den norske importøren (Neby) for å få priser på denne nye duken i de nye Cine-V og Cine-W rammene. Jeg har ikke fått noe svar dessverre. Kom gjerne med tilbakemeldinger om du vet noe mer enn dette! Priser er jeg også interessert i å høre. På AVS leste jeg at prisen skulle være $2000 for 92", men det har jeg ikke fått bekreftet. Dessuten er dette amerikanske priser, så de koster nok adskillig mer i Norge. Det burde vel være kjent for de fleste at den norske importøren sikkert tar godt i på sine kalkyler!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Neby Hi-Fi Concept og de svarte at det var 3 ukers leveringstid på den nye Firehawk SST. Jeg skal bare bytte selve duken i mitt rammelerret og det skulle koste ca. 12-13.000,- for bare duken. Så det ligger an til en ny investering i nærmeste fremtid.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,899
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stickan
    Snakket med Neby Hi-Fi Concept og de svarte at det var 3 ukers leveringstid på den nye Firehawk SST. Jeg skal bare bytte selve duken i mitt rammelerret og det skulle koste ca. 12-13.000,- for bare duken. Så det ligger an til en ny investering i nærmeste fremtid.
    Fikk du tak i noen prisliste eller var dette en pris som kune gjelder til ditt tilfelle? Jeg kan ikke se at Neby har oppdatert sine prislister på Stewart på en stund...

Vet du om det er mulig å omgå Neby og bestille denne typen lerret fra USA enten via forhandler eller direkte fra Stewart?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Fikk du tak i noen prisliste eller var dette en pris som kune gjelder til ditt tilfelle? Jeg kan ikke se at Neby har oppdatert sine prislister på Stewart på en stund...
    Vet du om det er mulig å omgå Neby og bestille denne typen lerret fra USA enten via forhandler eller direkte fra Stewart?
    Fikk ingen prisliste fra Neby, kun leveringstid og ca. pris på min duk.
    Som vanlig er de nok litt treige med å oppdatere slike lister på nettet.
    Og de henviste meg til Hi-Fi Center kjeden for bestilling

Det er sikker mulig å bestille lerretet direkte fra USA, men frakt og moms
    gjør nok det for lite lønnsomt, om en ikke kjenner noen som skal over dammen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt nytt lerret, Stewart Firehawk SST 100".
    Tror det skal passe bra sammen men min Sony Pearl og Crystalio II.
    Kommer om ca. 3 uker.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn gode og renommerte butikker i USA (snakk med folk på AVSforum etc) og bestill derfra, kan være masse å spare.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,899
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Stewart Screen og Sony har nylig inngått et samarbeid om et lerret som er tilpasset SXRD-projektorerene til Sony. Denne går under navnet Firehawk SST (Sony Stewart Theater). Så vidt jeg vet så er denne duken basert på samme teknologi som Firehawk G3 (nyeste), men SST duken har en anelse mindre gain (1,25 mot 1,3) for å reduserer problemer med punkter på duken som lyser opp som små stjerner. Denne duken ble lansert på Cedia 2006 for omtrent en måned siden og skal nå være leveringsklar. Du finner pressemeldingen på Stewart Screen sine hjemmesider under hjemmerkino -> nyheter.
    Plukket opp den informasjonen for en stund siden på AVSforum. Det ser ut til at dette ikke stemmer helt med virkeligheten. Firehawk SST duken har en gain på 1.1 i følge Widescreen Review sin omtale av VW50. Greit å få dette korrigert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •