Guide: Kobling/Justering av Dreamscreen Alumotor lerret.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Guide: Kobling/Justering av Dreamscreen Alumotor lerret.

Forhåpentligvis vil dette være til hjelp for noen :-D
    Om du ikke er så stødig i engelsk (norsk manual kan lastes ned på www. dreamscreen.no) eller ikke skjønner helt hva som står i instruksjonsheftet som følger med fjernkontrollen skal ledningene til mottakerboksen altså settes inn slik:
    Guide: Kobling/Justering av Dreamscreen Alumotor lerret.-dreamscreen-lerretsboks-jpg

NB! Det er meget viktig å ikke trykke for raskt etter hverandre på flere knapper på mottakerboksen eller fjernkontrollen. Da går boksen i stykker. Iflg Daniel hos Avshop bør man vente ca 10sek mellom hvert tastetrykk.

For å justere hvor lerretet skal stanse finnes det 2 umbrakoskruer inne i kassetten til lerretet (der hvor strømkabelen går inn). En gul som er godt synlig og en hvit som er litt verre å se.
    Den gule justerer hvor lerretet stopper på vei opp mot kassetten. Vri den gule skruen med klokken for å stoppe lerretet tidligere på vei opp, eller vri den motsatt for å trekke det lengre inn i kassetten.

Den hvite skruen vrir du mot klokken for å øke makslengden duken kan senkes, eller med klokken for å minske lengden.

En omdreining tilsvarer ca 2cm høydejustering.

Det er viktig å justere den gule riktig, ellers vil du høre en "during" fra motoren som betyr at den forsøker å dra lerretet forbi nullpunktet. For sikkerhetsskyld er det derfor uansett lurt å trykke på "stop" på fjernkontrollen når lerretet er helt inne i kassetten.

Jeg vil også tro at det samme gjelder for Tab-tension lerretene til Dreamscreen. Lykke til

Edit: Her er litt flere bilder

Gul pil er til den gule justeringsskuren og den hvite viser ca hvor den hvite skruen er plassert inni kassetten (du må kikke inn litt skrått, så ser du den).
    Guide: Kobling/Justering av Dreamscreen Alumotor lerret.-dreamscreen-alumotor1-jpg

Mottakerboks til fjernkontroll. Mål: BxHxD/ 8x13x4cm
    Guide: Kobling/Justering av Dreamscreen Alumotor lerret.-dreamscreen-alumotor3-jpg

Fjernkontrollen er omtrent samme str som en mobiltelefon...
    Guide: Kobling/Justering av Dreamscreen Alumotor lerret.-dreamscreen-alumotor2-jpg

Active Bj-h sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget fin guide, skal selv gå til innkjøp av dette nå og fant dette hjelpsomt
    Men kunne du postet, eller sendt bilder av fjernkontrollen og denne saken så henger på veggen? Lurer litt på hvordan disse sees ut..

Takk!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg vil også tro at det samme gjelder for Tab-tension lerretene til Dreamscreen. Lykke til
    Kan noen bekrefte dette? Jeg har Tab-tension selv, fortsatt i pappesken.
    Sitat Opprinnelig postet av Bj-h
    Lurer litt på hvordan disse sees ut..
    Jeg har ikke bilder nå (er på jobb), men jeg kan jo fortelle at fjernkontrollen jeg har er svart og gul og ser ut som en noe fra 80-tallet.

Edit: Hey! Marantz har fått en moderne fjernkontroll!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB! Dersom noen skulle kommentere at boksen henger opp ned er dette gjort bevisst pga retning på strømkabler. Det finnes uansett en bryter inne i boksen som kan bytte på hvilke knapper som er opp og ned på lerretet....

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd dette, men prøver allikvel!

For meg som har dreamscreen med innebygget IR mottaker, ligger denne boksen inni kasetten da, eller er det en annen løsning da?

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea

For meg som har dreamscreen med innebygget IR mottaker, ligger denne boksen inni kasetten da, eller er det en annen løsning da?
    Lurer på det sammer: Noen som kan bekrefte at Dreamscreen med innebygget IR kan juseteres på samme måte?

Erlend

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Feyd
    Lurer på det sammer: Noen som kan bekrefte at Dreamscreen med innebygget IR kan juseteres på samme måte?

Erlend
    Jada, det er likt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp hjelp

Har akkurat fått byttet mitt Dreamscreen V3 med et V2.

Holder nå på å stille inn hvor langt ned lerretet skal gå.
    Stiller på den hvite skruen som ligger under gummiproppen så jeg ser merra den blinde men lerretet går like langt ut hver gang. :twisted:

Er det noen som har noen tips å komme med?

Det står at jeg skal kjøre lerretet helt ut og så begynne å stille. Problemet er at da krøller lerretet seg på gulvet da jeg ikke har så stor høyde fra gulv til tak. Er også redd for at det skal gå ut for mye av lerretet slik at noen går galt.

Forbaskat at det skal være så vanskelig å justere et enkelt lerret.:evil:

Håper noen kan komme noen tips snarest.

Mvh
    Carlos

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det skal være to justeringsskruer... Den som ligger under gummiproppen justerer mest sannsynlig øvre stoppunkt, så om du har justert den ukontrollert er det veldig lett å ødelegge hele lerretet, da det i så fall potensielt trekker inn i kassetten på topp og dermed ryker hele motoren om det trekker mer enn det skal... Du må altså justere skruen tilbake, og heller justere den andre, som da tydeligvis er for nedre stoppunkt.

PS! Når det står i manualen at en skal være SVÆRT forsiktig når en justerer svarer det seg nok ikke å justere som "merra den blinde"...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Lygren,

takk for svaret ditt.
    Ifølge den flotte engelske manualen på 2 sider så er det den skruen under den hvite gummiproppen som er for hvor langt ned lerretet går ned.

Har nemlig testet og lerretet går ikke noe lengre opp / inn i kassetten etter at jeg justerer skruen under gummiproppen

Står også at en skal kjøre lerretet helt ut og så dra ut kontakten og så begynne å justere på skruen. Så vil lerretet automatisk huske hvor den skal stoppe. Skjønner jeg ingenting av

Skulle ønske at disse lerretene kunne justeres fra der hvor lerretet slutter (toppen av bildet). Da hadde det vært mulig å se om det skjedde noe når en skrur på disse hersens justeringsskruene.

Fortsatt åpen for tips.

Mvh
    Carlos

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •