Kryssfiner plate, hvor bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kryssfiner plate, hvor bra?

Heisann
    Dette er et spørsmål jeg stiller på vegne av en kamerat som ikke har tilgang på nett akkurat nå.
    Han skal lage hjemmekino, og igår kjøpte han en 220x117 stor kryssfineerplate av høy kvalitet. Det han lurer på er om det er mulig å i det hele tatt dekke de mønstre selve treet gir på plata? Han har hatt ca 5 strøk til nå men sier det er langt fra å dekke. Er plata hans galt valg, skulle han heller gått for en mdf plate eller noe uten trestruktur? Han håpet dere hadde noen gode råd skulle takke på forhånd

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har han sparklet..........................................

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei..ringte han nå og det har han ikke gjort, han begynte å male rett på den. Er det det som kanskje gjør susen? kan han eventuelt legge sparkel over maling når det er pusset på?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE bruk kryssfiner!
    Det har jeg gjort og det var et ******* å få bra nok!
    Sparklet, pusset og malte i sikkert 5-6 omganger før det ble bra. Det er slett ikke morsomt å holde på med.

Kast kryssfineren og kjøp heller MDF!

Med tanke på at MDF ikke koster mer heller er det bortkaset å bruke penger på kryssfiner, kryssfiner egner seg bedre til å lage transportkasser enn lerret.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kan vel sparkle på baksiden...

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maling dekker ikke over ujevnheter i nevneverdig grad. Så klart han må sparkle! Når det ser slett og pent ut uten maling kan han begynne å male. Om han har malt først kan han pusse ned dette med et flatt slipebrett, sparkle, pusse igjen også male på nytt.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller påtatt meg en temporær jobb som avisbud og spart penger til et ordentlig lerret!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    ...Om han har malt først kan han pusse ned dette med et flatt slipebrett, sparkle, pusse igjen også male på nytt.
    Sikkert jeg som er arbeidssky, men hva er poenget med å slipe ned den siden han har malt når han kan benytte den andre siden av plata som utgangspunkt istedenfor...

Jeg ville personlig valgt en annen løsning:

a) Gipsplate
    b) MDF
    c) Trukket kryssfinérplata med DIY-lerretstoff og benyttet vinkellister som innramming

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    c) Trukket kryssfinérplata med DIY-lerretstoff og benyttet vinkellister som innramming
    Enig!! sparkle, pusse, male, sparkle, pusse Ingen som vil seg selv så vondt vel??

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk i samma fella selv, endte med 10+ strøk og fortsatt kan jeg se struktur ved panorering i lyse scener.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    det var meg som kjøpte plata og som Yidaki la inn spørsmålet for. Takk for svarene jeg fikk, setter stor pris på det. Etter mange strøk med maling som tørker raskt ser det ikke ut til å dekke mer nei, så tror jeg skal kjøpe meg en mdf eller gipsplate. Orker ikke begynne å pusse, sparkle, pusse og alt det...irriterende at eg ikkje tenkte på det..er det btw mulig å kjpe noe lerret på ikea og stifte over plata, eller er det beste uansett mdf eller gipsplate, eventuelt til eg kjøper meg et ordentlig lerret?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    hei
    det var meg som kjøpte plata og som Yidaki la inn spørsmålet for. Takk for svarene jeg fikk, setter stor pris på det. Etter mange strøk med maling som tørker raskt ser det ikke ut til å dekke mer nei, så tror jeg skal kjøpe meg en mdf eller gipsplate. Orker ikke begynne å pusse, sparkle, pusse og alt det...irriterende at eg ikkje tenkte på det..er det btw mulig å kjpe noe lerret på ikea og stifte over plata, eller er det beste uansett mdf eller gipsplate, eventuelt til eg kjøper meg et ordentlig lerret?
    Hvorfor ikke bruke en RUllegardin fra ikea foreløpig da??? koster deg 300 og er montert på 1 min... ( 10 i fylla ) Du trenger jo ikke rammelerret selv om du har en vegg bak!! jeg har det og er "fornøyd "

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hvorfor ikke bruke en RUllegardin fra ikea foreløpig da??? koster deg 300 og er montert på 1 min... ( 10 i fylla ) Du trenger jo ikke rammelerret selv om du har en vegg bak!! jeg har det og er "fornøyd "

Finnes det ikea lerreter på 220x123 ?
    For all del, er åpen for det meste, men tror eg kjøper en gipsplate imorgen eller mdf plate.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •