Har fått GreyLine! Mine førsteinntrykk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Har fått GreyLine! Mine førsteinntrykk

Har nå fått GreyLine. Riktignok fikk jeg dessverre feil type, da uten sorte kanter (glemte å spesifisere dette :? ), men duken er jo uansett den samme!

Førsteinntrykk er bra! Sortnivå er ganske mye bedre, og 700 AL fra min NEC HT-1000 (med Iris lukket og economode) er mer enn nok selv med denne grå duken på 0,8 gain. Hudtoner synes mer naturlige, og hvitnivå er faktisk svært bra!

Detaljer i mørke områder er der lerretet scorer best i forhold til sortnivå. Det absolutte sortnivå ble ikke så mye lavere som jeg kanskje hadde håpet, kanskje 20% bedre. I helt totalt mørke scener, har en fremdeles en liten "glow", men da med bedre detaljer og noe sortere sort.

Fargenyanser ser minst like fyldige og korrekte ut, og jeg ser ingen antydning til gråfarge noe sted (der det ikke skal være ).

Duken var relativt plan, med en liten antydning til bølge mot venstre. Denne ble redusert ved å strekke litt i lerretet øverst... Langt bedre enn f.eks Draper Star, men ikke like 100% rett som mitt tidligere motoriserte DaLite Metropolitan Elektrol til 15.000 (som jo sikkert er rett og rimelig )

Jeg tror nok jeg kan anbefale en grå nyanse for de fleste med projektorer som klarer 700 AL eller mer. Kan også fungere på projektorer med lavere AL, men dette må ev. testet først. Bildekvalitet ble etter mitt syn entydig forbedret, med svært få drawbacks. Jeg foretrekker faktisk et noe lavere lysutbytte, da dette gav et mer rolig og balansert bilde, spesielt fargemessig. På hvite lerret har farger en tendens til å bli litt for kraftige, spesielt på DLP, og dette lerretet reduserte denne effekten. Mer CRT-aktig, synes jeg, og det er bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha lest dette, er jeg iallefall sikker på at jeg skal ha et slikt lerret fra deg :-) Ser at du har fått igang powerbuy'en og det er flott! Nå gjenstår bare å velge pj - må ærlig innrømme at troen på X1 blir bare mindre og mindre. LG RL-JA20 så jo ikke så verst ut... huff! Vanskelig!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er Vanskelig det kommer nye og bedre projektorer.vet du hva fargekoden på GreyLine er?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Har nå testet lerretet litt mer... Sortnivå er forbedret en ganske god del, og bildet er enda mer behagelig og rolig enn først anntatt. 3D-følelsen, som snart kan sammenstilles med CRT (spesielt i mellomlyse scener), er enda kraftigere. Jeg ser kun positive sider ved å benytte grå duk fremfor hvit, såfremt projektoren har tilstrekkelig output.

Rusty, er ikke sikker på fargekoden, men vet at selve koden har blitt diskutert her og andre stedet tidligere. Det er en relativt grå tone, gråere enn FireHawk, ca. som GreyHawk. Du kan søke på f.eks. AVSforum, så dukker nok svaret opp! Husk å poste dine funn her, da!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er prisen på et greyline lerret på 80 eller 100 tommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd x1 på greyline?
    hvordan var regnbue effekten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Faktisk så jeg ikke regnbuer gjennom hele "eight legged freaks" (eller hva den drittfilmen het ) på min HT-1000. Det ser dermed ut som regnuene reduseres ved bruk av grå duk.

Jeg så imidlertid en del regnbuer på ulike filmer med X1, og har ikke testet denne på en normal, hvit duk, og kan dermed ikke sammenligne direkte. Imidlertid syntes jeg ikke regnbuene var så hyppige som 2x (X1) vs. 4x (HT-1000) skulle tilsi. Se for øvrig egen tread på X1.

Lignende tråder

1. Svar: 2
    Siste melding: 07-06-2004, 08:59
  2. Philips 963sa til 3000!
    By janghell in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 55
    Siste melding: 09-11-2003, 00:44
  3. NEC HT-1000 nå tilgjengelig i Norge!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:21

Stikkord for denne tråden