Hvilket nedtrekkslerret til AE900?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket nedtrekkslerret til AE900?

Har kikka litt rundt på nedtrekkslerret til min PT-AE900 (må ha nedtrekk!), og har to alternativer;
    Draper Luma - Hvitt, gain 1,1, sort kassett, litt billigere enn Dreamscreen.
    Dreamscreen Grått, gain 1, hvit kassett (negativt), litt dyrere enn Draper Luma.

Stua den skal henge i har grønne, litt mørke vegger (untatt en halv vegg, som er hvit), ubehandla panel i taket, og ca 80% lyskontroll (blir jo helt mørkt når høsten/vinteren kommer).

Har dere andre alternativer i denne prisklassen? Hvilket er best for meg?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha gått for det grå Dreamscreen lerretet du har sett deg ut. Grå duk vil absolutt være å anbefale til PT-AE900. Dreamscreen lerretet har også en fin mekanikk som gjør at lerretet rulles sakte/forsiktig tilbake i kasseten når du skal ha det opp.

Jeg er forøvrig enig med deg at hvit kassett/vektstang ikke er pent/optimalt. Hvorfor ikke sende en e-post til forhandler og spørre om de kan levere Dreamsceen lerretet du ønsker med sort kassett/vektstang? Prisen vil sikkert være den samme som med hvit kassett, men du må sannsynligvis regne med noen ukers leveringstid vil jeg tro.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg ville ha gått for det grå Dreamscreen lerretet du har sett deg ut. Grå duk vil absolutt være å anbefale til PT-AE900. Dreamscreen lerretet har også en fin mekanikk som gjør at lerretet rulles sakte/forsiktig tilbake i kasseten når du skal ha det opp.

Jeg er forøvrig enig med deg at hvit kassett/vektstang ikke er pent/optimalt. Hvorfor ikke sende en e-post til forhandler og spørre om de kan levere Dreamsceen lerretet du ønsker med sort kassett/vektstang? Prisen vil sikkert være den samme som med hvit kassett, men du må sannsynligvis regne med noen ukers leveringstid vil jeg tro.
    Par måneders leveringstid, sa han. Syns det var litt for lenge.

Men hvorfor er grå duk så fantastisk? Og hva er egentlig gain?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den som venter på noe godt vet du.. ;-)

Grå duk gir bedre kontrast (sortnivå) og derfor mer detaljer i det som er sort. Du vil også få mindre problemer (refleksjoner) fra strølys i rommet.

GAIN: "Referansen på 1.0 i gain er en magnesiumkarbonat plates refleksjon av lys, så et lerret med 0.8 i gain har da 20% mindre reflektert lys, og et lerret med 1,1 i gain vil da gi 10% mer lys enn referansen. Høy gain på lerreter f.eks. 2-3.0 og høyere vil selvfølgelig gi mer lys, men sortnivået faller drastisk, og fargene blir gale, og seervinkelen blir kraftig redusert. Samtidig kan vi få ”hotspot” som vil si mye lys i senter av lerretet og dette vil i mange tillfeller viske ut bildet i senter."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •