Lerret til CRT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til CRT

Etter som jeg har fått meg en bedre CRT maskin fortjener den noe annet enn en hvit vegg.

Ser for meg 2 DIY varianter til under 2500,- Screen Go eller Euroscreen-løpemeter. Størrelsen blir 100" i 16:9 format.

Noen råd om. Ser for meg at det er lettere å få et forutsigbart resultat med Euroscreen, men hvilke av de 2 typene er "best"?

Finnes det andre varianter i prisklassen?

Mvh

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet både Euroscreen og Goo synes jeg Goo gav et overlegent bilde.

Euroscreen er ikke dårlig, men spesielt hudfarger blir mindre levende, de blir mer gråaktig. Goo gir farger med skikkelig smell i!
    Det eneste med Goo er at det ikke er verdens enkleste å få perfekt.
    Men det gir definitivt best bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - takk for svar. Hvis Goo gir et såpass bedre bilde en budsjettvarianten til Euro. Da satser jeg også på malingen :-)

Bestillte du komplett sett her fra AVshop?

Mvh

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde jeg!

Men jeg var max uheldig med mitt til å begynne med.
    Fikk først 2 topcoate i settet (skal jo være 1 base- og 1 topcoate), så fikk jeg ny basecoate, men da var det "digital grey", så da ble enda et par uker venting..

Men dette var nok et engangs tilfelle får jeg håpe

Ellers er det viktig å stryke malingen godt ut, se på videoinstruksen på Goo sine sider.
    Stryk over med rullen flere ganger med litt overlapp, og stopp ALDRI før du har strøket HELE lengden, ellers blir det stygt!
    I tillegg bør du sryke med lettere og lettere trykk for hver runde, da blir det ingen vertikale striper.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker - ja har sett litt på denne video snutten. Det var en særdeles pratsom amerikaner/canadier. Bet meg merke i akkurat det du beskriver med å rulle ut hele lengder, ikke stoppe og holde at avtagende og jevnt trykk. Ser at det er en del ”handy-man” øvelser og triks for å få et konsistent resultat.

Men vi prøver…………

PS må man bruke samme grad av forsktighet/nøyaktighet både på Base og Topcoate?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen løpemeter igjen med Gerriets Opera hvit kinoduk av PVC hvis det er av interesse. 1.0 gain, fargenøytral, helt uten overflatestruktur. Grei og strekke på en DIY-ramme. Bruker den selv med min BG1209s og synes den fungerer fint. Høyde på rullen er 142cm, så største mulige lerret i 16:9 blir omtrent 235x132. Goo har jeg ikke prøvd, men det er jo mange som skryter av den. Ulempen er jo påføringen. Har prøvd selv med rull med div maling, og det er vanskelig å unngå synlig struktur og overganger.

Gunnar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •